Waar bestaat thee uit?

Dat het bestaat uit een theezakje met theebladeren, heet water en een zoetstof, dat snap ik, maar waar bestaat thee nu precies uit, als je het bijvoorbeeld zou ontleden (of hoe dat ook heet) ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
anneliez
12 jaar geleden
Thee bestaat niet uit een zoetstof, dat is toegevoegd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had t erbij gezet, omdat ik anders antwoorden krijg dat het bestaat uit water, theebladeren en een zoetstof. Ofwel de ingredienten. En dan is een zoetstof idd toegevoegd. En dat is niet wat ik wilde weten.

Het beste antwoord

Echte thee bestaat gewoon uit theebladeren, niets erbij hoor.

Hm.. de stof is een tanine, vooral. De bladeren bestaan uit koolwaterstof verbindingen, zoals cellulose, lignine. Daarnaast wat eiwitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Extraheren
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kimath
12 jaar geleden
Kun je dit iets meer uitleggen, thee bestaat uit extraheren, ik snap het niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thee bestaat niet uit extraheren. Basman benoemt het chemische proces dat zich voordoet bij het maken van thee
Uit gekookt water met goddelijke theebladeren. (Heerlijk aangelengd met gesmolten suiker en een wolkje melk...) Ow, ik krijg trek in thee dus ik moet nu stoppen met klessebessen. Veel liefs van je theetante:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Door de bladeren van een plant te extraheren, haal je de secundaire metabolieten er uit: stoffen die de plant niet gebruikt voor zijn groei. De plant maakt deze stoffen vaak tegen herbivorie, maar voor de mens kunnen deze stoffen een medicinale werkingen hebben. Een groot gedeelte van onze medicijnen maken we van deze secundaire metabolieten.