Hoeveel water moet je drinken?

Sommige zeggen 1,5 of 2 liter per dag. Anderen nemen rekenformule 0,03 x lichaamsgewicht. Maar dan zou ik 2.56 liter moeten drinken. Maar dat lijkt me best wel veel. Er zijn verschillende theorieën over. Te veel is ook niet goed. Ik hoor graag de feiten en niet de fabels.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is per persoon verschillend. Ik zou gewoon drinken wanneer je dorst hebt. Met dit hete weer misschien ietsje meer. Maar nooit drinken tot je er buikpijn van krijgt, want dat is zeker te veel geweest

Ik hoor vaak 1,5 liter maar bij warm weer meer want je transpireert dan ook meer.

Ik hou het vaak op 2 liter per dag.

als je naar http://www.voedingscentrum.nl/encyclopedie/aanbevolen-dagelijkse-hoeveelheid.aspx gaat dan weet je het zeker.

Bronnen:
voedingscentrum

Je moet jezelf even nagaan. Er staat inderdaad een bepaalde mate van wat je moet drinken. Maar je moet je er ook goed bij voelen. Als je vaak klaagt over hoofdpijn, kan het een oorzaak zijn van hoofdpijn. 2 liter is niet SUPER veel. Dat staat ongeveer tegenover 9 glazen. Dat is niet alleen puur water, maar ook frisdrank, sap, thee, koffie. Dus ga die maar eens tellen, dan kom je denk ik al een heel eindje. Succes...

Zover Ik weet 2liter

Normaal gesproken 2 liter per dag. Maar met tropische temperaturen zo'n 0,5 liter per uur, maar niet ijskoud! Het is dan aan te bevelen om ook mineraalhoudend water te drinken. Zie oa dit citaat van onderstaande link: "Hoeveel moet je drinken tijdens hitte? Bij het huidige zeer warm weer (meer dan 30 graden) moet je meer drinken dan je dorst hebt. Het verstandigste is om 1,5 liter/dag extra te drinken. Dat zijn 8 glazen per dag buiten de maaltijden. Wanneer je fysieke inspanning levert, zou je minimaal 2 à 4 glazen per uur dienen te drinken, liefst minerale dranken die zout bevatten, verse fruitsappen en/of sportdranken die zout bevatten."

Bronnen:
http://www.kindjeopkomst.nl/html/algemeen/...

De hoeveelheid water die men dagelijks moet drinken is sterk afhankelijk van een aantal factoren, waaronder: het klimaat, de hoeveelheid lichaamsbeweging, leeftijd, gewicht en lichaamsbouw, de mate van zweten en urineren. Factoren die sterk kunnen verschillen van persoon tot persoon of van dag tot dag. In feite komt het erop neer dat we dagelijks een bepaalde hoeveelheid water verliezen door zweten, urineren, uitademen en via het darmkanaal. Diezelfde hoeveelheid water moeten we via de mond weer innemen, anders is er sprake van dehydratatie. De dagelijkse hoeveelheid water die een mens verliest kan dus sterk variëren, maar wordt gemiddeld genomen op 1.5 liter voor een gezonde volwassene van 70 kg. Moet jij nu per se 1.5 liter per dag drinken (of meer) om gezond te blijven? Ik denk het niet. Ons lichaam vertelt ons dat we moeten drinken wanneer we dorst hebben of er zin in hebben (maar drink dan wel niet alleen koffie of alcoholische dranken!). Je kan er eventueel op letten of je urine wel helder of lichtgekleurd is. Indien je weinig urineert en de kleur van de urine eerder donkergeel is, kan dit wijzen op een watertekort.

Bronnen:
http://www.ikhebeenvraag.be/vraag/3171

2 liter per dag is voldoende

minstens 1,5 liter ... als je wilt vermageren meer water drinken en je gaat je beter voelen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100