waarom raak ik geen gewicht meer kwijt als in een dieet volg? wat doe ik fout?

ik eet geen brood en aardappels en uiteraard geen koek en snoep. de 1e week was ik meteen 3 kilo kwijt, maar nu staat mijn gewicht al 2.5 week stil.
ik eet smorgens een kop optimel vla. tussendoor een banaan.
smiddags 2 gebakken eieren met een paprika en 2 tomaten erdoor of een zak gemengde sla met een paprika en een blikje tonijn in water erdoor.(om de dag)
tussendoor een musli reep of een fjord cracker met kaas
savonds 1 ons vlees en veel groenten.
daarna niets meer.

ik heb nooit eerder gelijnd, maar heb zoiezo nooit geen frisdrank, en heel afentoe in het weekende chips.
ik eet normaal wel veel chocolade en altijd 2 soms 3 koekjes bij de koffie. dus die heb ik nu niet.
verder eet ik normaal veel brood en aardappelen en nu niet.

Weet jij het antwoord?

/2500

Let er op dat je wel voldoende calorieën binnenkrijgt. Je hebt kans dat je lichaam in de 'spaarstand' gaat als je te weinig binnenkrijgt. Ik zie weinig koolhydraten en vetten in je huidige dieet, ik denk dat je er wijs aan doet om te kiezen voor wat volle granen, volkorenbrood bijvoorbeeld. En vergeet niet te bewegen. Ga, sporten of hardlopen. Een gezond gewicht bereiken bereik je het beste met gezond eten en voldoende bewegen. Een hongerdieet levert vaak alleen maar het beruchte jojo-effect op.

De eerste week verlies je altijd het meeste gewicht (vocht) Later verlies je minder, Verder eet je wel erg eenzijdig,dat is ook niet goed. En hoeveel calorieen je op deze manier binnenkrijgt weet ik niet, maar als je er te weinig binnenkrijgt gaat je lichaam op de spaarstand en slaat alles op wat er maar aan eten binnenkomt, voor de nog krappere tijden.

Als mensen gaan dieeten, kunnen ze dit op verschillenden manieren doen. Door minder calorieën te eten, door een bepaalde voeding stof weg te laten(suiker bijvoorbeeld) of door te gaan sporten. Je lichaam gebruikt een bepaald aantal calorieren. Dat is op lengte/gewicht anders. Als je bijvoorbeeld 1 meter 80 bent en je weeg 100kilo verbruik je meer calorieenen dan als je 1 meter 80 bent en je weeg 80 kilo. Je lichaam moet meer gewicht meetillen wat meer inspanning kost. Als u dus 3kilo afgevallen bent door minder calorieenen te eten komt dat omdat je onder het aantal calorieenen zit wat je lichaam nodig heeft. Hierdoor val je af. Eet je in een keer te weinig calorieenen gaat je lichaam in overlevings moden. Het gaat alles wat je eet vasthouden en opslaan, ook bepaalde afval stoffen. Het is daarom belangrijk rustig af te vallen, en dit gepaard doen met sporten. Begin met bijvoorbeeld al je drinken te veranderen in water, dit is erg ruin voor je lichaam. Probeer 3 tot 4 liter te drinken op een dag. Verder eet normaal. Verdeel je eten over de dag. In een keer zoveel calorieen tot je te nemen is erg slecht voor je. Ik ben zelf ook bezig met afvallen, echter doe ik het anders dan u. Dit doe ik: 3x in de week 2uur fitnessen waarvan 30minuten cardio en 1uur en 30minute kracht training, ben een man dus wil spieren ;). Ik drink veel water, probeer zoveel mogelijk zoeten drankjes te ontwijken! Ik eet 's ochtends om 7uur, om 10:00 uur om 13:00 uur om 16:00 uur en om 19:00 uur. Neem s ochtends 2 boterhammen, 10:00 uur 2 boterhammen, 13:00 een tussen doortje, banaan ofzo, om 16:00uur een appeltje of een cracker. en om 19:00 uur een volledige maaltijd. Door om 19:00 te eten heb ik 's avonds minder honger, waardoor ik niet ga snoepen. Echter na 20:00 moet u niks eten, eten geeft energie als u gaat slapen met veel energie zet je lichaam de energie om in vet bijvoorbeeld inplaats van beweging. Er is een verschil tussen gezond en minder calorienen, een broodje gezond heeft meer calorienen dan een broodje krooket! Doe mij het broodje krooket dan maar ;) Als u uw lengte doorgeeft + gewicht kan ik voor u wel opzoeken hoeveel calorienen u moet eten op een dag. Door daar iets onder te gaan zitten en rustig af te bouwen tot de aanbevolen hoeveelheid of op het gewicht wat u wilt zijn, kunt u door dat en te sporten afvallen. Probeer eens de fiets te pakken, een wandeling te maken, meteen spullen naar boven tillen in plaats van op de trap te zetten en meerderen tegelijk.

Het beste kun je gewicht kwijtraken onder leiding van een deskundige, een diëtiste.. De truc is een beetje dat je wèl voldoende voeding binnen krijgt..maar dat je door veel beweging vet gaat verliezen. In het begin kun je door te weinig te eten wat gewicht verliezen..maar je lichaam wordt daardoor extra zuinig op wat je binnenkrijgt. Veel beter is een door de diëtiste voorgeschreven dieet te volgen en veel te bewegen. Aanvankelijk verlies je dan spectaculair veel gewicht..maar na een tijdje lijkt het stil te staan.. Dat komt omdat je eerst vetten kwijtraakt en daarna door de beweging wat extra spiermassa aanmaakt. Als je dan gewoon doorgaat met extra bewegen..gaat na een tijdje je gewicht weer langzaam omlaag..en zo moet het ook zijn..Niet te snel.. Ik wens je alle succes toe.. Groet, Ton

Doordat je drastisch bent gaan snoeien in de hoeveelheid ingenomen koolhydraten hou je minder vocht vast. Dat verklaart het snelle verlies van een aantal kilo's. Maar een kopje Optimel vla kan ik geen volwaardig ontbijt noemen. Een banaan is een nogal koolhydraatrijk tussendoortje. Eieren of tonijn met sla past weer in een koolhydraatbeperkte afvalmethode maar tomaten en rode paprika weer niet, evenmin als mueslirepen en Fjord crackers. Je bent wel een stuk minder gaan eten maar echt koolhydraatarm, zoals bij Atkins, is je dieet verre van. Daarom staat je lichaam nu wat meer op de spaarstand zodat het efficiënter omgaat met de ingenomen calorieën. Wil je weer afvallen dan moet je het evenwicht zien te vinden tussen je verbrandingsmotortje goed op gang houden en minder calorieën innemen dan je verbrandt. Pas dan ge je je vetvoorraad aanspreken waardoor je afvalt. Ik ben overigens zelf meer voor weliswaar langzamer, maar minder rigoureuze koolhydraatbeperkte methodes. Die kun je een levenlang volhouden, waardoor je ook nog eens op gewicht kunt blijven.

Als je low-carb wilt afvallen moet je dat ook consequent doen. Geen optimel vla, zeker geen bananen of muslirepen. Daar schiet je niets mee op. Low-carb dieeten zijn op zich makkelijke dieeten, je valt er snel vanaf (mits ook goed uitgevoerd), MAAR je komt er daarna ook weer heel snel van aan. Via een dieetiste is dus idd een veel beter plan!

Het antwoord van 'uhurowan' is al wel heel volledig, maar toch nog dit: ik val niet af als ik nog zoveel calorieen eet. Het is goed dat je om de 2 uur iets eet om de verbranding aan de gang te houden. Maar ik zorg er toch voor dat een snack niet meer dan 100 kcal bevat. Mijn tussendoortjes zijn gewoonlijk fruit, (geen bananen of druiven) snoeptomaatjes, magere yogurt, of een craqoutte. Mijn 3 maaltijden bevatten ongeveer 300 kcal. Toegevoegd na 1 minuut: Hiermee bedoel ik natuurlijk 300 kcal PER maaltijd :)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100