ja dat mag. Het advies om spinazie niet te vaak te eten (vanwege de nitraten) en niet op te warmen is achterhaald. Men dacht dat er veel nitriet zou vrijkomen, maar dat valt wel mee.

"Spinazie die maximaal twee dagen in de koelkast is bewaard, kan zonder problemen worden opgewarmd.” Ralf heeft nog wel een toevoeging: “Hoe vaker iets wordt opgewarmd, hoe meer nitriet er wordt gevormd. Bovendien speelt de duur van het opwarmen een rol. Als bevroren spinazie heel langzaam wordt opgewarmd, bijvoorbeeld eerst in water en vervolgens in een pannetje, komt er meer nitriet vrij dan wanneer je dat snel doet in de magnetron.”
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als die gekoeld is kan je die gewoon opwarmen, liever niet in de magnetron... Dat zou de nitraten verhogen en teveel daarvan is niet goed voor een mens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hierbij nog een interessant stukje van prof. Katan.