Hoe komt die vieze smaak in mijn mond?

Af en toe heb ik een vieze smaak in mijn mond. Vaak na het eten danheb ik een bitter/rubberachtige nasmaak. Net alsof je op zo'n postbode elastiekje zit te sabbelen.
Mijn vrouw en ik vermoeden dat het misschien ligt aan gebrek aan één of ander vitamine. Of gebrek aan ijzer. Klopt dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke vergelijking met een elastiekje :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha idd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die eet ik wel eens, maar dat is anders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat je het "af en toe" hebt. Ik zou dan toch gaan kijken naar wat je op die momenten gegeten hebt. Misschien ben je wel allergisch voor en bepaalde voedingsstof, of kan je er gewoon niet goed tegen. Want wat heb je dan bijvoorbeeld gegeten als je het hebt, en wat heb je gegeten als je het niet hebt?

Antwoorden (4)

Misschien komt het doordat de mix van eten. Ik eet wel eens kiwi's als toetje maar dan wil ik ook nog melk. En dan krijg je echt een hele vieze smaak in je mond. Zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Of je moet je mond goed schoonmaken daar kan het ook aanliggen en dan het dan net na het eten je het gaat proeven. En anders gewoon gezond eten!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kan ook een gaatje in je gebit zijn wat aan het 'rotten' is
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan moet die tand of kies wel erg aan het rotten zijn. De vragensteller geeft niet aan een slecht gebit te hebben. Hij of zij geeft ook aan het af en toe te hebben. Dus een gaatje of rottende tand kan het niet zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er staat ook niet dat de vragensteller een goed gebit heeft en dat het daar niet door kan komen!
Ik heb het zelf ook gehad Als ik aan de kant van die kies at had ik last van een vieze smaak
Het bleek een gaatje tussen mijn kiezen te zijn
Na de tandarts geen last meer van een soms vieze smaak
Probeer eens een tongspatel, misschien heb je ook last van halitose? Witte tong.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indien je medicatie neemt zou het misschien daaraan liggen.