Word je van brinta 's morgens dik ? of is het juist beter als boterhammen?

Toegevoegd na 41 minuten:
Ook als je niet sport

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
69K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Me ouders zijn er om die reden mee gestopt, cholesterolbol.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kun je er niet beter even eerlijk bij zeggen dat je anorexia hebt? Je krijgt op deze manier antwoorden die bedoeld zijn voor mensen met overgewicht die willen afvallen. En je weet zelf ook dat - hoe zeer je stoornis ook het tegenovergestelde schreeuwt - dat het láátste is wat jij nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cholesterolbol?!?!? Vezels staan er zelfs om bekend de "slechte" cholesterol (LDL) te verlagen in je bloed. Hoe kom je erbij?

Het beste antwoord

Als je veel Brinta eet, wordt de hoeveelheid melk die je gebruikt slecht.

Boterhammen met een glas water erbij zijn dan beter.

Toegevoegd na 1 uur:
voor de minners: (zie het woord: overgewicht)
Er zijn steeds meer wetenschappelijke studies beschikbaar die stellen dat melk drinken eigenlijk helemaal niet zo gezond is. De zuivelindustrie beweert dat melk goed is voor gezonde botten, maar Amerikaans onderzoek onder ruim 121.000 verpleegsters laat zien dat de vrouwen die het meeste melk dronken 45% meer kans hadden op een gebroken heup dan vrouwen die maar weinig of geen melk dronken. Het lijkt er op dat melk voor kinderen ook niet zo gezond is. Het verhoogt voor hen het risico op eczeem en astma. Verder wordt melkconsumptie in verband gebracht met een hoger risico op ernstige ziekten zoals diabetes type I, eierstokkanker, de darmziekte Crohn en overgewicht. Nog een glaasje melk?
http://voeding.pilliewillie.nl/voeding-wat-is-er-mis-mee/melk1.php

als je meer wilt weten (gaat soms wat ver, maar ook veel over overgewicht)
http://www.fonteine.com/melk_ongezond.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem met je antwoord (waar de minnaars trouwens wel op hadden mogen wijzen via een reactie!) is dat dit meisje helemaal geen risico loopt op overgewicht. In tegendeel, bij deze vraag heeft ze het er niet bijgezet, maar ze heeft anorexia. Er is een grotere kans dat ze uit irrationele angst ontbijt met een halve druppel brinta dan dat ze te veel brinta zou eten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben het helemaal met je eens als het om melk gaat, maar een boterham met kaas is dus minstens net zo slecht. En dan mag je kiezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed dat je oplet. Ik check niet ieder profiel. (als ik twijfel over een vraag wel)
Over voeding denk ik veel te weten, maar over anorexia weet ik te weinig.
Over mijn antwoord i.c.m. anorexia durf ik dan ook niks te zeggen.

Andere antwoorden (8)

dat maakt niks uit!! brinta is goed 's ochtends, voedzaam enzo.. brood is ook Goed dus wat je lekker vind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee daar word je niet dik van ,in tegendeel het bevat veel vezels die goed zijn voor...:

Brinta, een acroniem voor Breakfast instant tarwe, is een Nederlands ontbijtproduct. Het is in wezen een merk volkorentarwemeel, dat als ontbijtproduct in de markt is gezet. Het bestaat uit gemalen tarwe, waaraan een klein beetje zout is toegevoegd. Een bord Brinta bestaat uit het aan warme of koude melk toegevoegde volkorentarwemeel, eventueel op smaak gebracht met suiker. Brinta is met 10,5 gram voedingsvezel per 100 gram (onbereid) product een vezelrijk product te noemen.
fremar
13 jaar geleden
Brinta is een voetsamen voeding voor de ochtend!
ik eet zelf altijd brinta en ik vind het namelijk lekkerder dan brood voor ontbijt!

net wat jij lekker vind?!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je er heel veel suiker overheen doet is het niet zo goed natuurlijk, maar brinta met melk bevat veel minder vet dan twee boterhammen met kaas en halvarine of boter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, tis de suuker die t slechter maakt, jij bent de eerste die dat zegt. Goed zo!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Minder vet dan boterhammen met KAAS.
Tuurlijk, doe er dan ook wat bacon en een gebakken ei bij, dan weet je zeker dan brinta minder vet bevat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een + voor het suiker, een - voor de slechte vergelijking. Hoewel ie voor sommige misschien wel klopt trouwens.. toch maar een plusje dan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo een slechte vergelijking? Hele volkstammen ontbijten met die twee boterhammen met halvarine en kaas. Dát is wat het een relevante vergelijking maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry hoor Jackd, maar een boterham met kaas, is een boterham met kaas. En daar is geen bacon en gebakken ei bij. Lees wat er staat, ik heb er geen bacon en ei bij genoemd. Ik ontbijt namelijk wel met een boterham met kaas, geen ei en geen spek/bacon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ok, de manier waarop ik het zei, was een beetje flauw. (maar de onderdenking staat erbij en de + ook) Als je de vergelijking met een boterham, met weinig boter en (ongezoete, bio) jam zou maken kom je op minder vet. Het is dus maar net waarmee je het vergelijkt.
(want de conclusie hangt daar vanaf)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus, het bevat minder vet dan twee boterhammen met kaas en boter (halvarine). Daar vergelijk ik het mee, Brinta zonder suiker en zonder boter
Nee, als je magere melk gebruikt en zoetstof i.p.v.suiker is het zelfs gezonder dan boterhammen, die leveren meer calorieën dan brinta.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Nou, laat die zoetstof alsjeblieft weg, bah, dat maakt het nou juist óngezond. Het smaakt puur gewoon lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het probleem is: dit meisje heeft die calorieën héél hard nodig. Aan deze vraag kun je dat niet zien, ik meld het maar even omdat ik haar herken van eerdere vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na deze reactie van SuzyQ zou ik zeggen gebruik volle melk en suiker dat is beter voor je !!
Je word alleen dik als je per dag meer calorieen eet dan je nodig hebt.

als je alleen vette en ongezonde dingen eet ben je HEEL snel aan dat aantal calorieen.

Wat je voor je ontbijt eet is dus niet het enige dat telt, en vaak telt een ontbijt nog het minst voor dikworden, de echte dikmaker zijn de tussendoortjes (de ongezonde) en het snoepen 's avonds laat.

Een normale portie brinta is vergelijkbaar met ca 2 boterhammen. Beide bevatten vezels en granen ed dus er is niet echt iets mis mee.

Een normale portie brinta (zonder kilo's suiker) is waarschijnlijk beter dan 3 boterhammen met dik roomboter en een half pak hagelslag maar dat ligt dan niet aan het brood maar aan wat je erop doet
13 jaar geleden
Dik word je vooral van verkeerde tussendoortjes, frisdrank en vruchtensap, tenzij je daar heel matig mee omgaat. Van een goed ontbijt word je beslist niet dik.

Brinta en volkorenbrood hebben ongeveer dezelfde samenstelling, grotendeels volkoren tarwebloem. Wat je bij Brinta wel mist is wat vettigheid met ingebouwde vitaminen in boter en beleg. Dat moet je bij de lunch echt inhalen maar het scheelt al iets als je volle melk gebruikt. Bedenk dat niets je energiebalans zo goed ontregelt als onevenwichtige voeding, waaruit noodzakelijke voedingsstoffen weggelaten worden. Je ondervoedt jezelf daarmee terwijl je wel overgewicht kunt krijgen, o.a. door op de spaarbrander te gaan functioneren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik moet je erop wijzen: dit is de anorexia die spreekt!

Brinta en boterhammen (liefst volkoren) zijn allebei prima als ontbijt. Als je twijfelt over de hoeveelheid brinta vanuit je angst om dik te worden (en je weet zelf eigenlijk ook wel dat het gevaar voor jou juist is om te veel af te vallen!) overleg dan even met je diëtiste over de beste hoeveelheid brinta als ontbijt. En hou je dan ook aan dat advies!