Wie weet een goed dieet voor iemand die geen dikke darm meer heeft?

Door de ziekte van Crohn heb ik geen dikke darm meer en een vernauwing waar bijna niets meer door kan. Het kost mij veel moeite steeds weer te verzinnen wat ik moet eten. Het moet lichtverteerbaar zijn en gezond.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Vraag eens advies bij de patiëntenvereniging: http://www.crohn-colitis.nl/
Op deze pagina: http://darm-crohn.startpagina.nl/ kun je ook fora en dergelijke vinden, daar kunnen ze je vast ook verder helpen.
Ik wens je veel lekkere recepten toe!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je wel voor de tip
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik verwijs naar plekken waar de vraagsteller meer info kan vinden, dat is wel een antwoord.

Andere antwoorden (1)

Je moet hier echt een arts of een dietiste over raadplegen.
Als jij de ziekte van Crohn hebt en aan je vraag te zien ben je geopereerd en heb je een gedeelte van je dikke darm moeten inleveren, moet je deze vraag echt bij een specialist neerleggen.
Helemaal als je nu ook nog een vernauwing in de darm hebt.
Echt raadpleeg hierover een maag-darm arts. Waarschijnlijk ben je al bij iemand onder controle.
Ga niet zelf aan het dokteren met diëten.