Hoelang kan een mensen leven middels het eten van eigen uitwerpselen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
GV!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Doet me denken aan het concept van de film 'The Human Centipede'-- oftewel 'De menselijke duizendpoot'.
Zie gelinkte afbeelding voor verduidelijking. http://4.bp.blogspot.com/_X2I_EkvIZks/TLCVcan4aQI/AAAAAAAAAE0/XKmrX7ecpKI/s1600/human-centipede-sml.jpg

Antwoorden (2)

Om te beginnen, hoe lang kan een mens het uithouden, zonder eten en drinken?

Zonder drinken kan een gemiddeld mens het ongeveer 3 dagen uithouden, zonder voedsel zelfs wel enkele maanden. Ieder mens beschikt immers over een vetvoorraad.

Het belangrijkste bij overleven is dus, om er voor te zorgen, dat je toch vocht binnen krijgt. Dit kan door de eigen urine te drinken. Daarmee kan je het dagen langer uithouden, maar de urine productie zal steeds minder worden, dus er valt steeds minder te drinken.

Als we er vanuit gaan dat er wel drinken is, dan krijg je na een maand wel last van een tekort aan vitamines. Om te beginnen vitamine B-1. Een menselijk lichaam kan maar voor een maand vitamine B-1 opslaan namelijk.

Door het eten van eigen uitwerpsel kun je aan vitamine B-1 komen. Of het je in
noodgevallen kan voorzien
van een levensreddende dosis

vitamine B-1 is niet bekend. Maar
mensen poepen dagelijks 0,7 milligram
vitamine B-1 uit, die door
hun ingewandsbacteriën is gemaakt,
en dat is net genoeg om
niet dood te gaan aan tekort aan vitamine
B-1, als je die poep eet.
Probleem is natuurlijk dat je
zonder eten weinig poep produceert.
Maar waar geen eten is, is
wellicht wel vezel, in de vorm van
bladeren, gras of papier.
13 jaar geleden
Als je geen eten of drinken voor handen hebt, kun je je eigen uitwerpselen ook het beste laten liggen. Uit je ontlasting heeft je lichaam al al de voedingsstoffen gehaald die het nodig had. Je ontlasting is alles wat overblijft waar je lichaam niks mee kan. Ook in urine zitten (naast water) veel afvalstoffen. Wanneer je dit zou eten of drinken, krijg je enkel afvalstoffen binnen en dit is niet gezond voor je. Hetzelfde als je in een boot op zee zit onder drinkwater. De mensen die zich wagen aan zeewater, sterven eerder dan de mensen die niet drinken.