is het slecht om helemaal geen water te drinken?

Ik hou er echt niet van. Ik weet dat er geen smaak in zit maar krijg het gewoon niet binnen.

Met ranja vind ik het al helemaal smerig.

Drink vooral melk, cola light, koffie en muntthee door de dag.

Is dit slecht ben ik mezelf aan het uitdrogen. Doe het al maanden en merk niks heb wel af en toe hoofdpijn maar dat komt misschien ook door mijn bijholtes waar ik binnenkort aan geopereerd word.

Weet jij het antwoord?

/2500

Niet drinken is slechter, dan helemaal geen water drinken. Ik drink ook niet veel water. meestal koffie en crystal clear. In ieder geval dranken met zo weinig mogelijk suiker.

In principe is alles wat je drinkt water, waar een aantal stoffen aan zijn toegevoegd: Melk is water met eiwitten, vetten, suikers, calcium, enz. Allemaal stoffen die noodzakelijk zijn binnen een gezond voedingspatroon. Cola light is water met zoetstoffen, kleurstoffen en aroma's. Dat klinkt niet als een nuttige aanvullig op het water. Koffie is water met cafeïne, een aantal oliën, fenolen, vitamine B3, mineralen en meer complexe stoffen die vrijkomen bij het branden. De vitaminen en mineralen zijn gezond, maar koffie kan ook de opname van ijzer uit groenten verminderen. Drink dus met mate, en alleen 's ochtends. Muntthee is water met een aantal suikers, vitaminen en aroma's uit de munt. Kortom: Je drinkt al veel water! Dit water is net zo goed voor je als elk ander water. Het enige waar je op moet letten is niet teveel binnen te krijgen van de overige stoffen. 1-2 glazen melk? prima! cola light? liever niet! 1-2 kopjes koffie? prima! 5 kopjes muntthee? prima! Neem nog een lekker glas vers vruchtensap, en je komt met gemak aan 2 liter water per dag!

Je hebt zo'n twee á 2,5 liter vocht per dag nodig om je lichaam een beetje lekker te laten functioneren. Die muntthee is okee, maar een klein scheutje vruchtensap door een glas water werkt bij mij ook heel goed. In de zomer citroensap.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100