is het slecht om helemaal geen water te drinken?

Ik hou er echt niet van. Ik weet dat er geen smaak in zit maar krijg het gewoon niet binnen.

Met ranja vind ik het al helemaal smerig.

Drink vooral melk, cola light, koffie en muntthee door de dag.

Is dit slecht ben ik mezelf aan het uitdrogen. Doe het al maanden en merk niks heb wel af en toe hoofdpijn maar dat komt misschien ook door mijn bijholtes waar ik binnenkort aan geopereerd word.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.8K

Antwoorden (7)

Niet drinken is slechter, dan helemaal geen water drinken. Ik drink ook niet veel water. meestal koffie en crystal clear. In ieder geval dranken met zo weinig mogelijk suiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Water is het beste wat je kan drinken, je hebt tegenwoordig toch ook spawater met smaakjes...die moeten erg lekker zijn.

Verder is het een kwestie van wennen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In principe is alles wat je drinkt water, waar een aantal stoffen aan zijn toegevoegd:

Melk is water met eiwitten, vetten, suikers, calcium, enz.
Allemaal stoffen die noodzakelijk zijn binnen een gezond voedingspatroon.
Cola light is water met zoetstoffen, kleurstoffen en aroma's. Dat klinkt niet als een nuttige aanvullig op het water.
Koffie is water met cafeïne, een aantal oliën, fenolen, vitamine B3, mineralen en meer complexe stoffen die vrijkomen bij het branden. De vitaminen en mineralen zijn gezond, maar koffie kan ook de opname van ijzer uit groenten verminderen. Drink dus met mate, en alleen 's ochtends.
Muntthee is water met een aantal suikers, vitaminen en aroma's uit de munt.

Kortom: Je drinkt al veel water! Dit water is net zo goed voor je als elk ander water. Het enige waar je op moet letten is niet teveel binnen te krijgen van de overige stoffen.
1-2 glazen melk? prima!
cola light? liever niet!
1-2 kopjes koffie? prima!
5 kopjes muntthee? prima!

Neem nog een lekker glas vers vruchtensap, en je komt met gemak aan 2 liter water per dag!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuiver water is het best van allemaal. Tuurlijk, je krijgt voldoende "vocht" binnen om niet uit te drogen, maar je nieren moeten er wel hard voor werken! Mijn advies is dan ook, probeer toch 1 of 2 grote glazen water naar binnen te werken. Dan "spoelen" je nieren ook eens door, zónder dat ze zo hard hoeven te werken. Water wordt heel makkelijk opgenomen en verwerkt in je lichaam en heeft een zuiverende werking, ook als het gaat om je huid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit wel degelijk smaak aan water. Drink maar eens gedestilleerd water, zuiver H2O en vergelijk het met een glas uit de kraan.

Water is verre van smerig maar de meeste mensen zijn nu eenmaal gewend aan allerlei smaakjes. Dan is water een wat laf smakende vloeistof. Doe er wat koolzuur, een drup citroen of wat verse munt bij. en verder kun je jezelf er zeker aan wennen om een paar glazen water per dag te drinken. Je gezondheid is daar enorm mee gediend en vies kan het niet zijn omdat het leven domweg niet mogelijk is zonder water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zo'n twee á 2,5 liter vocht per dag nodig om je lichaam een beetje lekker te laten functioneren. Die muntthee is okee, maar een klein scheutje vruchtensap door een glas water werkt bij mij ook heel goed. In de zomer citroensap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet slecht om geen water te drinken, maar je moet er wel voor zorgen dat je per dag 1,5 liter vocht binnenkrijgt. Cola helpt niet echt, want daar krijg je juist dorst van (je nieren hebben veel water nodig). Melk is goed als vervanger van water.
Hoofdpijn komt waarschijnlijk mede door vochttekort. Een redelijk lichte hoofdpijn met slechte concentratie.
Zorg dat je elke dag 1,5 liter vocht binnenkrijgt. Het maakt niet uit of dat water of een ander vocht is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even over dat water: er zit zeker wel smaak aan! Door alle mineralen die erin zitten. Proef maar eens een klein slokje gedestilleerd water. Daar zit echt geen smaak aan.