Wat is de minimale inname van groenten, noten en fruit per dag als je een veganistisch dieet wil gaan gebruiken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Bij een veganistisch dieet is het belangrijk dat je voldoende eten nuttigt met eiwitten, bepaalde vitamines B, zink en ijzer. Dit zijn vooral stoffen die je in vlees terugvindt. Ze komen echter niet voor in alle plantaardige producten. De klassieke classificatie van fruit, groenten en noten vervallen. Je moet vooral kijken welke producten de bovenstaande stoffen bevatten en er voor zorgen dat je er voldoende van eet. Peulvruchten en noten zijn goede vleesvervangers, zeewier, tofu en tempeh zijn ook natuurlijke producten die geschikt zijn. Je kan ook vleesvervangers kopen in de winkel maar die zijn relatief vettig en zout. Naar mijn mening (MENING!!!) is een vegetarisch dieet beter dan een veganistisch. Je kan dan namelijk nog eieren en melk(producten) nuttigen waardoor je makkelijker voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Ook zal koken makkelijker gaan, heb je veel meer variatie in je dieet en kan je makkelijker op restaurant gaan. Toegevoegd na 1 minuut: Ik raad je aan gespecialiseerde websites op te zoeken en een keer naar de huisarts/diëtist te gaan.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100