Wie weet waar je paardebonen kunt kopen?

Ik bedoel de gedroogte versie zoals bruine bonen, niet de gepofte. Ze schijnen in groningen nog verbouwd te worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.3K
Amadea
10 jaar geleden
Met googelen krijg ik de informatie dat paardebonen gewoon gedroogde tuinbonen zijn. En wat ze in Groningen hebben dat heten mollebonen, een eraan verwante soort tuinbonen. Maar die worden geroosterd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedoel je de zaadvariant of de variant om te eten? De zaadvariant hebben ze bij Vreeken Zaden of anders kun je ook zoeken op broad beans.

Antwoorden (1)

Ze worden in Zeeland en Zeeuws Vlaanderen nog verbouwd en heten gewoon tuinbonen ook kan ik ze hier gedroogd kopen al is het maar 1 zaak waar ik ze kan vinden en anders kan je ze in potjes en diepvries bij de Supermarkten vinden
Tuinboon is ook bekend als paardebonen, Windsor boon, Engels boon
dus je zou ze ook kunnen vinden in zaken die Engelse producten verkopen
tuinbonen Vicia Faba. is hier beter beter gekend als de veevoedervariant
en dat verkopen ze bij de grotere boerenbont winkels
Egyptische en marokkaanse winkels verkopen ze onder de naam fava of ful/foul
en daar zullen ze ook gedroogd hebben en in blik ,die eten het veel en maken er soep en een soort humus van