Ik wil vanavond graag vegetarisch koken voor mijn vriendin, ik ben echter niet zo'n held in de keuken. Wat is makkelijk en lekker om te koken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Rieneke1
12 jaar geleden
maak een lekkere hartige taart, bijvoorbeeld met prei, paprika en feta.
een frisse salade erbij, en klaar! je bekleedt de bakvorm met bladerdeeg, verkruimelt twee bechuiten over de bodem, en stort er de prei en paprika in, die je eerst gefruit hebt.
feta erbij, creme fraiche en ei, en de oven in voor ruim een uur.
eet smakelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
een hartige taart lukt bijna altijd en is heerlijk. Ik neem in alle gevallen bladerdeeg omdat het zo makkelijk en snel is. Voor veel recepten kun je googelen.

Antwoorden (12)

Rijst met roerbakgroenten en Quornfilet.
Amadea
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, snel klaar en gezond en lekker.
een vegetarische pizza. je kunt deze kopen in de supermarkt of bij een echte pizzeria.

wat ook leuk is om hem zelf te maken. dus een bodem maken of kopen en deze besmeren met tomatensaus. dan allerlei lekkere ingrediënten zoals uien, champignons, paprika, courgette, 5 soorten kaas enz enz (alles behalve vlees/vis dus) op tafel zetten en zelf een pizza beleggen. deze even kort in de oven en klaar is je pizza!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
pompoensoep met stokbrood
Ik heb een recept bijgevoegd, er zijn er nog veel meer, ook met gember als je dat lekker vindt.
Dus voor meer keus even googlen
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook toepasselijk voor halloween!
anneliez
12 jaar geleden
Er was vorige week geen pompoen te krijgen op de markt, misschien was dat de reden ;)
Het volgende vegetarische gerecht bevat kidneybonen, zeer makkelijk te kopen en te verwerken. Eenvoudig te maken voor veel personen in korte tijd, en toch feestelijk: Mexicaanse zelfbouw-tortilla's

Benodigdheden voor vier personen:
- 8 grote wraptortilla's

Voor de warme saus:
- een zakje Fajita's/Burrito's seasoning mix (te vinden in het schap met Mexicaanse producten in de supermarkt)
- een klein blikje kidneybonen (Bonduelle)
- 400 a 500 gram gesneden groenten (voorgesneden of zelf gesneden paprika, prei en courgette)

Voor de zelfbouw:
- een klein blikje maïs (Bonduelle)
- een zakje geraspte kaas
- 3 in kleine stukjes gesneden tomaten
- 200 gram gesneden ijsbergsla

Voor de koude saus:
- 250 gram zure room (voor dikke saus) of yoghurt (voor dunne saus)
- twee teentjes knoflook
- een theelepel paprikapoeder

Roerbak de gesneden groenten gedurende vijf minuten. Voeg de kidneybonen toe, de seasoning mix en 100 ml water en laat alles vijf minuten op een zacht vuur sudderen.
Doe de stukjes tomaat, de maïs, de geraspte kaas en de ijsbergsla in vier verschillende schaaltjes. Pers de knoflook uit en meng hem met de zure room en paprikapoeder in een schaaltje.
Verwarm de tortilla's 30 seconden in de magnetron en leg ze tussen twee borden.

Serveer alle schaaltjes, de pan met warme saus en de tortilla's op de eettafel. Bouwen en rollen nu maar! Volgordesuggestie: eerst de sla in de lengte verdelen over de tortilla, dan de warme saus, de kaas, de tomaat en de maïs erop leggen, de tortilla dichtrollen en dan in fasen de koude saus toevoegen tijdens het eten. Smakelijk!

Toegevoegd na 57 seconden:
http://www.pinkbullets.nl/2008/03/educationalbullet/vegetarisch-koken-voor-beginners-deel-1-makkelijk-en-feestelijk-mexicaans-2339
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
lekker! :)
Pastasalade is ook erg lekker.

Kook wat pasta (van die spiraal vormige)
Maak een lekkere salade met sla, komkommer, tomaatjes, mozzarella, en vanalles en nog wat. En gooi de pasta er bij in.

Je kan ook een ovenschotel maken, dezen zijn ook niet heel moeilijk.
Bedek bijvoorbeeld een ovenschaal met aardappelschijfjes, dan een laag gekookte brocoli of bloemkool, dan weer aardappelschijfjes, daarna een kaassaus of een laag kaas. en weer wat groenten, en dan weer aardappelen en kaas. En in de oven natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pasta (voor de salade) wel even laten afkoelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zowiezo is een maaltijdsalade heerlijk. Je kan er van alles indoen, lekker vol en gezond.
Maak een vegetarische lasagne!

Voor 4 Personen: (alles halveren voor 2 pers.)
- 2 uien (fijngesneden)
- 2 teentjes knoflook (fijngesneden)
- 2 blikken gepelde tomaten (350 gram)
- 4 tomaten (in blokjes)
- 4 rode paprika (in stukjes gesneden en ontveld)
- 2 bosuitjes (fijngesneden)
- 2 aubergine (in stukjes gesneden)
- 2 courgette (in stukjes gesneden)
- 200 gram geitenkaas
- ongeveer 12 lasagnebladen
- 2 eetlepels olijfolie
- peper en zout
- basilicum

Bereidingswijze:
Zet de oven op 180 graden.

Verwarm 1 eetlepel olijfolie in een koekenpan en bak kort de uien en knoflook. Voeg de courgette en aubergine toe en laat een paar minuten bakken. Voeg de paprika, tomatenblokjes en gepelde tomaten toe en laat deze 5 minuutjes pruttelen. Breng op smaak met de basilicum, zout en peper. Voeg als laatste de bosuitjes toe.

Vet een ovenschaal in met een lepel olijfolie en zet de lasagne in elkaar. (Om en om saus en bladen). Leg ook één laag tussendoor met de helft van de geitenkaas. Leg de rest van de geitenkaas bovenop. Zet de lasagne ongeveer 30 minuten in de oven. (de tijd hangt af van het soort bladen dat je gebruikt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een quiche met salade en brood.

Een quiche is niet moeilijk om zelf te maken. Je kan een kaas-broccoli quiche maken. Salade erbij met feta, zonnebloempitten, aardbeien, cashewnoten, tomaten, komkommer en evt croutons met bijv. honing-mosterd dressing. , stokbrood in de oven verwarmen evt kruidenboter met tapenade erbij en je hebt een goedgevulde maaltijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lekker voor erbij:
een wrap(gewoon koud) besmeren met kruidenroomkaas, gerookte zalm erop, rucola erop, oprollen, stukjes snijden en smullen maar!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zalm is vis. Vegetariërs eten geen vis.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sommige wel..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zijn dan geen vegetariërs.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies. Zalm is een dier.
wortel salade, met stokbrood en vegetarisch vlees
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel makkelijk en snel klaar:

een pakje 450 gram diepvries spinazie a la creme
klein teentje knoflook
3 eieren
150 gram geraspte kaas (beetje pittig)
5 diepvriesblaadjes bladerdeeg

Bereiding:
*smeer een klein beetje olijfolie in een ronde bakvorm (mooiste is zo'n witte stenen)
*mozaiek er de ontdooide 5 blaadjes bladerdeeg in, plak de randjes goed vast door aandrukken
*in een beslagkom de ontdooide spinazie, eieren, geperste knoflook en kaas, met een mixer of handblender mengen
* giet het spul in de bladerdeeg-belegde vorm en strooi er evt. nog wat pitjes enzo overheen (hoeft niet)

In de voorverwarmde (gas)oven voor plm. 50 minuten op 200 á 220 graden C. Je weet zelf 't beste hoe heet jouw over is. (ik heb nl. geen gasoven). Houd hem in de gaten: als hij helemaal mooi bol staat is hij gaar.
In de combie-magnetron: 50% en 200 graden C. voor 25 minuten. Zelfde verhaal: als hij mooi bol is in het midden, is hij gaar.
Hij is echt heeeeerrrrlijk.
Erbij sla en evt. stok(broodjes) met boter (geen knoflookboter, want dan proef je de taart minder); ligt aan het aantal personen die mee-eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volg onderstaande link en je vind heel veel recepten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staan veel makkelijke recepten op www.plantaardigmaandag.nl
Pasta's zijn altijd makkelijk om te maken.Bijvoorbeeld deze: http://happyherbi.com/happyherbipasta.html