Wat zijn lekkere vegetarische hoofdgerechten en wat eet jij??

Ik hou heel er van vegetarische pasta met courgette en champignon maar dat is ook het enige waar ik op kan komen om te maken, verder is mijn man ook een echte carnivoor dus was voor lekkere gerechten kan ik klaarmaken??
Albast bedankt voor je antwoordt!

Weet jij het antwoord?

/2500

ik ben ook vegetarisch. ik heb heel veel allerhande kaartjes (van de albert heijn) en daar zoek ik gewoon iets uit wat me lekker lijkt. Het vlees vervang ik dan voor 'nepvlees': vlees dat is gemaakt uit basis van soja- en tarwe-eiwit. oftewel helemaal vegetarisch. dit vlees zit voornamelijk in groene bakjes (kijk even op de verpakking). je hebt burgers, gegrilde stukjes, gehakt en meer! persoonlijk vind ik het heel lekker. succes en eet smakelijk ;-)

Ik vind het erg leuk en lekker om hapjes te maken van bladerdeeg of filodeeg. Als vulling kun je vegetarisch gehakt, groente, nootjes, vruchten etc gebruiken. Een schotel met peulvruchten is lekker stevig. Denk dan niet alleen aan bruine bonen, maar ook aan kidneybonen, kikkererwten, linzen, jonge kapucijners (lekker in een wokschotel!) Voor even snel vind ik witte bonen met pesto en gebakken groente erg makkelijk en lekker, als vleesvervanger heb ik daar dan seitan bij. Seitan is gemaakt van tarwegluten, het ziet er vies uit, maar het is erg lekker. Je kunt het kopen bij natuurvoedingswinkels. En quiche! Veel werk, maar heerlijk! Kijk ook eens op www.plantaardigmaandag.nl, hier staan veel lekkere recepten op voor 100% plantaardige hoofdgerechten maar ook desserts, zoetigheid en dergelijke.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100