Banaan en citrusvruchten nooit samen eten/mixen

Er is mij verteld dat je een banaan nooit mag mixen met een citrusvrucht want dit gaat direct op elkaar reageren en rotten en dus gas produceren terwijl het in je maag zit. Het kost jou lichaam dan meer energie om dit weer af te voeren dan dat het opleverd. Wie heeft hier meer informatie over.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
17.1K

Het beste antwoord

Je kunt het goed samen eten, maar er is wel een reactie, waarbij vitamine C verdwijnt. Dat is makkelijk te bewijzen met een scheikundeproefje, maar dat zou ik dan ff op moeten zoeken hoe die ook alweer gaat.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dit is er weer eentje uit de categorie "Broodje aap". Je kunt het prima samen eten.

Toegevoegd na 2 minuten:
Volgens mij heeft dit dezelfde oorsprong als het verhaal dat je geen fruit zou mogen eten na de maaltijd. Ook dat is onzin.
13 jaar geleden
Onzin, zelfs baby's geef je zo'n heerlijk hapje geprakte banaan, uitgeperste sinaasappel met een liga.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je bananen mooi wit wilt houden besprenkel je ze al met citroensap. Er is dan ook geen fruitsalade met banaan erin die geen citroensap bevat. Juist citrusfruit geeft de frisse smaak in combinatie met banaan. Onzin dus dat dit niet samen kan.
Wel is bekend dat kiwi of ananas, vermengd met zuivel bitter gaat smaken, door een enzym dat deze vruchten bevatten. Door de vruchten te koken voor je er ijs van maakt of ze wilt mengen met melk, yoghurt, kwark of room
wordt het enzym uitgeschakeld.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan ook soja"zuivel" gebruiken. Ik combineer ze graag met sojayoghurt of sojamelk, en ik heb nog nooit iets gemerkt van bitterheid, dus schijnbaar reageert het daar niet mee.
amc
13 jaar geleden
Klopt helemaal Heinzzz!
De banaan breekt de vitamine-C uit de sinaasappel af, dat hindert niets, met onze dagelijkse voeding krijgen we genoeg binnen.
Dit is een advies van lang geleden, toen fruit nog duur was, en er anders gegeten werd, toen telde ieder vitamientje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof dat het idee dat banaan vitamine C afbreekt ondertussen achterhaald is, dat het de vitamine C wel omzet in een andere vorm, maar dat het in die vorm even goed opneembaar is en dus helemaal niet verloren gegaan is, of iets in die trant.
Ik had er nog nooit van gehoord, sterker, ik heb net een banaan op met daarachteraan een sinaasappel. Smaakte sowieso prima maar ik zie hier dat het vitamine c gehalte door de banaan wordt verwijderd. En als het meer energie kost om het uit je lichaam te voeren dan dat het oplevert dan is het misschien een tip om af te vallen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je wordt er slanker vn, maar het is wel gevaarlijk