Wat doet tarwegras? Helpt het?

Is het gezond? Werkt het ook echt? is hier onderzoek naar gedaan?

Toegevoegd na 10 uur:
Ik ben op zoek naar info uit onafhankelijke bronnen, websites die het product verkopen hebben immers een bepaald belang bij een positief verhaal.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Tarwegras is jonge tarwe. Omdat tarwe - net als alle andere granen - biologisch gezien weer een grassoort is, zou je het plantje ook best een gras kunnen noemen. Omdat het nog jonge tarwe is ziet tarwegras er ook meer als gras dan als tarwe uit: het is helder groen van kleur en de planten zijn nog erg sappig van binnen.

Charles F. Schnabel
De eerste belangrijke ontdekking met betrekking tot tarwegras en z'n werking werd gedaan door Charles F. Schnabel, een Amerikaans scheikundige die in de jaren '30 verschillende graansoorten onderzocht. Hij stelde vast dat granen, en dus ook tarwe, hun hoogste voedingswaarde bereikten net vóór de snelle groei die deze planten doormaken. Dit betekenende dat tarwegras veel voedzamer en gezonder moest zijn dan gewone tarwe, wat volgens Schnabel vooral voor de veehouderij een gunstig inzicht kon zijn: door het vee tarwegras te voeren zou het gezonder en productiever worden.

Dat tarwegras ook voor de mens gunstige effecten zou kunnen hebben zag hij in nadat hij een zieke kip met tarwegras niet alleen wist te genezen, maar zelfs gezonder dan ooit liet worden - de kip legde betere eieren dan alle andere kippen! Een middel dat op dieren al zo een bijzondere werking had moest die ook op mensen hebben, dacht Schnabel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank voor je antwoord, maar ik zou liever een bron willen die niet een commercieel belang heeft bij een positief verhaal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onafhankelijke bronnen gezocht maar niet kunnen vinden, helaas.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uitgebreid antwoord, én gereageerd op reactie.

Andere antwoorden (1)

Er zijn geen serieuze wetenschappelijke onderzoeken die een gunstige werking van tarwegras aantonen.