Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

De smaakversterker E 621 ofwel Ve-tsin is een monosodiumglutamaat. Het wordt ook wel MSG genoemd. Het is een wit poeder, ook wel Chinees zout genoemd (maar het heeft op zich weinig smaak) dat vooral in Chinese, Vietnamese, Thaise, Indonesische en soms in Japanse restaurants wordt gebruikt. In Indiase restaurants wordt dit zout niet gebruikt, men werkt meer met verse kruiden, peper en zout.
Denk nu niet dat het alleen in sommige keukens gebruikt wordt Ve-tsin komt ook veel voor in worst, soepen, sauzen, kant- en klaarmaaltijden, ketchup, drinkbouillon, kruidenmix en andere gerechten zoals bami- of nasigroenten. Ik denk dat er maar weinig voedingsmiddelen zijn waar het niet in voor komt. Het is namelijk de goedkope truc om smaken te verbeteren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ook in de Thaise keuken wordt Vetsin gebruikt, maar minder dan de Chinese keuken.

Vetsin zit voornamelijk in de sausjes die de Chinezen gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, ze gebruiken veel verse kruiden en wortels van planten (zijn dat kruiden?) zoals gember en dat geeft veel smaak aan gerechten, dus geen vetsin meer nodig denk ik. Ze noemen vetsin ook wel duivelsdrek.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding