Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kennen Ethiopiërs boerenkool?

Ik was laatst bij een Ethiopisch restaurant. In diverse gerechten was boerenkool verwerkt.

Nu lijkt boerenkool mij een typisch Nederlandse (en Duitse, en ... - ik bedoel dus: van deze streken) groente, niet iets dat men traditioneel in Ethiopië kent. Aan de andere kant is de "typisch Nederlandse" tulp ook bepaald niet typisch Nederlands, die komt heel ergens anders vandaan.

Mijn vraag is dus: is boerenkool van oudsher bekend in Ethiopië, of is dit Ethiopische restaurant niet authentiek Ethiopisch?
 

2.1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ethiopie bestaat voor een groot deel uit hoogland; door die hoogte heerst er geen tropisch klimaat; gedeeltelijk (op de hoogste delen) is het zelfs uitgesproken koel. Dus kan boerenkool daar prima groeien.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja hoor, ze kennen boerenkool in Ethiopië. Van oudsher, in grote delen van Afrika. Nu zeggen ze wel dat de boerenkool het lekkerst is als de vorst eroverheen is geweest, maar ik denk dat ze daar in Afrika niet op wachten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Prima antwoord, klopt, maar niet met spekjes, pepers erin en een Ethiopisch pannenkoek, of brood erbij.
http://www.trouw.nl/tr/nl/4324/nieuws/article/detail/1131979/2009/01/28/Ethiopische-boerenkool.dhtml

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding