Waar in NL kan ik Chinees eten krijgen dat meer lijkt op wat de Chinezen in China eten?

Ik heb namelijk sterk de indruk dat de gerechten die we hier met nummertjes bestellen behoorlijk zijn aangepast aan de Nederlandse/Europese smaak. En is dit met al het Aziatisch eten zo?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Het Paradijs. Toen ik nog in Utrecht werkte ontving ik vaak mensen uit China. Ze wilden graag "echt" vaak gestoomd Chinees eten, wat totaal anders is dan de Europese versie. Zie http://www.iens.nl/restaurant/4664/
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nam kée in Amsterdam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Was een tijdje geleden bij en vriendin in Hilversum en toen hebben we gegeven bij Royal Mandarin, persoonlijk vond ik het in niets lijken op de standaard chinees.

De gerechten hier zijn idd aangepast aan 'onze' smaak, had een tijdje een chinese vriend en die gaf aan dat de meeste nederlanders de traditionele keuken niet kunnen waarderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang er geen kat gegeten wordt in Nederland, zal je nooit echt chinees eten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mag ik een portie hond? Mijn kat waardeert het niet als ik zijn soortgenoten op m'n bord heb liggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie zegt dat dit niet gegeten wordt in Nederland? Ik weet wel zeker van yes!
Ik heb ze overigens in Guangzhou wel een slang zien onthoofden om daarna het bloed te drinken. Over de apenhersens zullen we het niet hebben.
Kon Poei
Je hebt helemaal gelijk. Ik heb veel door China gereist (ook Japan en andere Aziatische landen) en wat je hier bestelt lijkt er in de verste verte niet op. De meest Chinezen die in NL wonen komen uit Indonesië en hebben een mengseltje gemaakt van de Chinese, Indische keuken en dit aangepast aan de Nederlandse smaak. Overigens is China zo groot dat er veel verschil is in hun eten. In het noorden eten ze veel meer vlees dan in het zuiden wat het meest bekend zal zijn bij de westerling vanwege zijn zacht-zure smaak. In het oosten wordt veel vis gegeten en in het westen is het voedse erg spicy. . Dat zal met het aanbod van ingredienten en cultuur te maken hebben.
Je zou de oude binnestad van Amsterdam eens kunnen afstruinen en daar eens een paar restaurants kunnen proberen. Vooral niet de grote touristen resaurants.
Ik ontving regelmatig Chinese delegaties. Die gingen dan meestal even met de kok praten in het Chinees natuurlijk en die probeerde dan met de voorradige ingredienten een "echte" Chinese maaltijd te maken. Dat was altijd lachen. Daarna vroegen ze aan mij "en wat gaat u bestellen". Ik zei dan altijd dat ik wel met hun mee at. Niet altijd even succesvol maar wel leerzaam.
Je kunt natuurlijk ook een vertaald Chinees kookboek kopen en zelf aan de slag gaan.
Kon Poei (eet smakelijk)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn wel goede authentieke chinezen.
In China een bord friet eten is ook niet aan te bevelen, 3 keer teruggestuurd, en nog half rauw.

In Spanje smaakte "de chinees' ook anders dan hier
14 jaar geleden
Hu's Garden te Enschede heeft een uitgebreide kaart met echte Aziatische gerechten.
Vraag vooral om de 'verrassing van de chef' als je er gaat eten, dan krijg je vaak de meest aparte gerechten, heel apart.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snuffel
14 jaar geleden
+ Goeie tip: verrassing van de chef!
Op de Denneweg in Den Haag zit een echte Hong Kong chinees.
In Hoorn tegenover het station (ben naam kwijt)
en natuurlijk in 'China-town' in Amsterdam

Indonesische en Thaise keuken is ook aangepast op Europese smaken. Wel minder dan chinees, aangezien je bij Chinees gerechten kunt bestellen die men in China helemaal niet kent.
Vietnamees (Apeldoorn en Amsterdam) vond ik behoorlijk authentiek.