Zou je diepvries friet in de koekenpan met boter kunnen bakken ?

Zou je dan beter de frietjes bevroren of juist ontdooid kunnen bakken, dus de frietjes al een paar uur van te voren bakken.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
24.3K

Antwoorden (7)

Ja hoor dat moet kunnen, ik zou ze niet ontdooien en eerst langzaam op een laag pitje afbakken met een anti-spat deksel op de koekepan.
i.p.v. boter zou kun je beter een vloeibare bakolie kunnen nemen uit een knijpfles.
Als de friet niet meer bevroren is, het vuur hoger zetten en het anti-spat deksel eraf, wel vaak de friet even keren.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je krijgt ze dan wel warm, maar of ze knapperig worden betwijfel ik.
ik zou er voor kiezen ze toch te frituren, in een hapjespan met een flinke laag olie.
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
bedankt loen, maar kan het zijn dat je vergeten bent te plussen? :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Friet uit boter is waardeloze friet.
+
Tuurlijjk, dat kan.
Ze zijn alleen niet te vreten...

Toegevoegd na 37 seconden:
Echt niet hoor! Probeer het maar eens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja dat kan best, maar lekkerder is met een beetje (olijf)olie dan met boter.
Ik doe ze zelf wel eens 20 min. in de oven met de grill aan, lekker heet en kort losjes op een brede bakplaat, diepvriesfriet is voorgebakken dus het hoeft in feite alleen maar lekker krokant te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een gezever over het frituren, maak het jezelf niet zo moeilijk door te experimenteren. Gebruik altijd vet of olie, maar geen boter. Daar zit nl vocht in. Neem geen koekenpan, gedeeltelijk ligt de frites naar adem te happen en de onderste bakken aan de pan, bij het ev. omdraaien krijg je een knoeizooi. Pak een dieper pannetje.
Bevroren frites zijn altijd koud en nat, door het eerste zakt de temparatuur, bakken duurt langer en de frites worden vetter van binnen, het vocht zorgt voor het spatten en schuimen met gevolgen vandien.
Stop ze van tevoren even in de magnetron als je haast hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt speciale magnetron friet, die lekker is en weinig vet bevatten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je ze in de oven doet, zijn ze veel lekkerder en niet vet.