het vlees word in laagjes op de spie gelegd...als je maar genoeg laagjes hebt gemaakt, kan je hele lapjes snijden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1.
Ooit een keer in Tiel op de vrije markt geweest.
De shoarma boer had het vlees bijna op ,en een jonge jongen kwam aanlopen met zo,n grote rol vlees.
Hij struikelde en de rol vlees die rolde wel 10 meter over de betonnen vloer heen,
gewoon opgepakt en een beetje afgespoeld met water,en bakken maar.
Smakelijk eten.
wat niet weet wat niet deert.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Behh vies ... Knarst alleen erna hè :-)
Het beest word geslacht, ingewanden eruit gehaald, vervolgens doen ze laagjes van vlees bij elkaar prakken. en dan snijden met een speciaal mes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies zoals je het zelf zegt: dat stuk vlees bestaat niet, dat wordt speciaal gemaakt. Aan een hele grote pen met een scherpe punt worden heel veel lappen vlees geprikt; allemaal achter elkaar dus. Als dat klaar is, dan gaat er een groot strak stuk plastic omheen, zodat het eigenlijk op een worst lijkt en daarna wordt de pen er uitgehaald. Door de druk van het plastic plakken al die lapjes vlees aan elkaar en dan lijkt het inderdaad één groot stuk vlees. Degene die döner wil maken, die haalt eerst het plastic van de rol, hangt het vlees weer op aan een spies en vervolgens kan hij er met een soort van elektrische kaasschaaf plakjes vanaf schaven. Het vlees wordt dus niet geschraapt, maar geschaafd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar die foto laat duidelijk een mes zien,;-)
Maar je hebt een doner mes waar mee het er wordt afgesneden, en een soort tondeuse dus het eraf scheert
Volgens mij word de Doner in de fabriek aan elkaar geduwd, en vervolgens tot één geheel word gedrukt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorspronkelijke döner (Yaprak döner) bestaat uit een staaf die belegd is met afwisselend een laagje gekruid kalfsvlees en een laagje vet. Een ander veel gebruikte vorm is ingevroren gekruid kalfsgehakt. De staven worden aan een staande grill verhit, en in platte stukjes gesneden met een speciaal mes of een elektrisch snijapparaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://nl.wikipedia.org/wiki/D%C3%B6ner_kebab