Wat kun je het beste doen tegen irritante mensen in een restaurant?

Stel je zit lekker in een restaurant te eten met je familie of vrienden, maar een paar tafels verderop zit een familie waarvan 1 persoon constant vreselijk hard zit te lachen.

Iedereen mag plezier hebben, maar sommige mensen worden dan echt irritant, als dat lang gaat duren.

Kun je de ober of serveerster er op aanspreken?
Of kun je beter de betreffende persoon zelf aanspreken?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Dat ligt eraan hoe ver die persoon van je af zit. Als hij dicht bij je zit, zou ik hem er persoonlijk op aanspreken.

In de meeste gevallen is het netjes om de ober hierover aan te spreken. Hij kan de persoon in kwestie vragen om iets rustiger te doen.

Bovendien is het handiger als de ober dat doet want misschien hebben meer mensen er last van en durven zij er niks van te zeggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Dit via de ober doen
Die kan dan naar die persoon gaan en zeggen dat er klachten zijn gekomen van ander mensen.

Toegevoegd na 1 minuut:
loop naar een ober toe uit zicht van die mensen anders weten ze dat jij hebt geklaagt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je zoiets doet ben je in mijn ogen niet alleen een zeikerd, maar ook nog een lafaard.
Ik heb het volgende *echt* een keer gedaan.
De ober geroepen dat die mensen heel graag wilden afrekenen. Heel hard. Heel onbeschoft, maar het werkte wel :)
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
(was wel na een paar glaasjes wijn, dat helpt wel :))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En nu een vergelijkbare situatie, maar dan meet jengelende kinderen in een trein die zich niet rustig houden en waar een moeder niets van zegt, die bovendien nog over alles heenklimmen etc. (terwijl ik een boete kan verwachten als ik mijn voeten op de stoel/bank plaats) en er is geen conducteur te bekennen. Wat te doen?
AWM
14 jaar geleden
Mijn eerste ingeving zal altijd zijn, om te verkassen naar een andere plek. Indien mogelijk, natuurlijk...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat dacht ik ook toen het gebeurde afgelopen dinsdag, maar er was verder geen plek meer. Toen ik nog werkte kwam het bijna dagelijks voor overigens, maar op één uitzondering na lachen de conducteurs er vaak maar wat meewarig om.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat is misschien wel een idee als het weer gebeurt (en het gaat weer gebeuren, het is al zo vaak gebeurd).
Je kan ook denken : Die heeft een lol, hij lacht wat overdreven, maar lol heeft hij wel.
En je er verder niet aan storen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Psies, mensen zeuren te snel +
Je kunt even de ober melden dat je er last van hebt.
Daarmee leg je het probleem bij de leiding van het restaurant. Zij kunnen dat waarschijnlijk heel tactisch voor je oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf nog harder gaan lachen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar moet je je gewoon niet aan storen. Wat is er nou erg aan mensen die lachen? Andere dingen zijn veel erger, niets van aantrekken. Ja ga er lekker iets van zeggen..... want denk je hoe lullig die ober zich voelt? En hoe lullig die persoon?
Hou toch op, let op jezelf en geniet van je eten!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'Iedereen mag plezier hebben, maar sommige mensen worden dan echt irritant'.
Ik vind het nogal wat, wat je daar zegt!

Als je niet tegen mensen kunt die lol hebben en daardoor een beejte lawaaierig worden, moet je niet uigaan.
Het zou toch belachelijk zijn om iemand aan te spreken omdat 'ie te hard zou lachen?
Hard kans dat je wordt verteld je met je eigen zaken te bemoeien, en terecht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@skusme: Ik heb het zo je kon lezen niet over een beetje lawaaierig maar over vreselijk lawaaierig. Maar ben wel benieuwd naar het moment waarop dan jouw grens bereikt is. Misschien heeft die betreffende persoon wel een paar glaasjes te veel op, en staat hij dadelijk op om naast jouw tafeltje te gaan dansen. En leunt hij daarbij af en toe even op de rugleuning van jouw stoel, of op de schouder van je vrouw. Maar misschien is zelfs dan jouw grens nog niet bereikt, en ga je vrolijk met hem meedansen. Van mij mag je. Net zoals ik vind dat het mijn goed recht is om mijn grens lager te stellen dan die van jou.
Probeer je in te leven wat een plezier die mensen hebben.Nee de ober moet je daar niet mee lastig vallen. En die persoon die zo'n lol al helemaal niet. Een restaurant is openbaar iets ,en kan het nu eenmaal rumoerig zijn. Je bent daar nu eenmaal niet alleen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
amen :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hhaaa
Wees zelf een beetje toleranter en laat een ander ook een plezierige avond of dag hebben er is al genoeg chagrijn in de wereld. Je restaurantbezoek duurt hooguit enkele uren,in die tijd kun je je ergeren aan de lach van een ander,of aan de kleding van weer iemand anders, het teveel licht dat door de ramen naar binnenkomt,de regen buiten op straat,de geluiden uit de keuken, enzovoort de gene die zich in deze situatie ergert heeft een probleem diegene die zit te lachen heeft een leuke avond uit, als je er iets van zegt tegen de ober ergert die zich omdat hij iemand volgens jou moet verbieden te lachen,de lacher ergert zich omdat iemand zich bemoeit met zijn of haar avond uit en jij ergert je nog steeds omdat het probleem niet gerelateerd is aan de lach maar meer in jezelf zit.
En als jezelf naar de lacher toestapt maak je je zelf belachelijk en zal de lach niet afnemen of je krijgt ruzie omdat je inbreuk maakt op de vrijheid van een ander om plezier te hebben.
Dus lach mee met de lachende en wees tolerant vooral als je uitgaat voor je plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kunt het beste naar huis gaan en in bed kruipen.

Als je mensen niet meer kunt horen lachen is het heel erg met je gesteld....

beterschap.