Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Nee,ik heb een tijd alleen fruit en groente gedaan en ik ben toen ernstig ondervoed geraakt.
Ik nam er alleen af een toe beschuit of rijstwafels bij.
Ik ben zelfs in kritieke toestand in het ziekenhuis beland.
Bij mij is mijn eetstoornis de reden van dit eetpatroon maar het is voor niemand gezond.
Ik slikte er allerlei vitamines bij en dacht dat dan wel voldoende was.
Mijn haar ging uitvallen,ik kreeg overal ontstekingen en ik kan nog wel even doorgaan.
Je hebt ook gezonde vetten,eiwitten enz nodig.
Een mens kan niet leven van alleen groente en fruit.
Niet aan beginnen dus als je dat van plan was.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor dit goeie antwoord nee ik moest een presentatie geven en antwoord op deze vraag geven. nee ik leef ook op vlees en andere dingen.

Andere antwoorden (4)

Ja, daar kan je op leven.
Alleen hoe lang, dat is nog maar de vraag.

Je krijg gebrek aan allelei essentiele voedingsstoffen.

http://www.goeievraag.nl/vraag/persoon-gezondheid/gezondheid/voeding/gezond-alleen-fruit-leven.319915

Toegevoegd na 1 uur:
Okee, beetje genuanceerd:
Bij een volledig plantaardig dieet kan op den duur een vitamine B12-tekort ontstaan.
Als je met groenten en fruit ook bedoelt; zaden en noten,
dus niet-dierlijke vetten en ook peulvruchten......dan kan het wel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vegetarisme
Daarnaast moet de vegetariër er op letten dat hij over de dag bepaalde voedingsstoffen binnen krijgt, zodat hij een volwaardige maaltijd nuttigt en geen tekorten oploopt, met name de wezenlijke vetzuren, vitamine B12 en ijzer zijn belangrijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, maar dat is niet eenvoudig. Omdat er in vlees en vis allerlei stoffen zitten die belangrijk voor je zijn (eiwitten, vetzuren, bepaalde vitamines en mineralen), moet je een heel goede voeding samenstellen om te voorkomen dat je tekorten krijgt. Begin dus niet zomaar zelf te knutselen, maar verzamel eerst voldoende informatie. Het zou het beste zijn als je eerst met een voedingsdeskundige of een diëtist zou praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja het kan, maar het zeker niet aan te raden. Je hebt veel meer dan dat nodig! Zeker als kind, anders kan je groeiproblemen of meer krijgen!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen groenten en fruit is niet eenvoudig. Je moet ook eiwitten en andere enzymen en mineralen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding