Mag een restaurant producten die op de grond zijn gevallen nog gebruiken?

Ik was vanavond bij de mac, en daar lag naast ons tafeltje een bakje saus op de grond tussen een leeg hamburgerdoosje en een lege milkshake! Op een gegeven moment pakte een medewerker de rotzooi op, en het viel mij op dat ie dat bakje saus appart hield! Eerst legde hij het bakje een poosje op de balie, later pakte hij het weer op en gooide het in een blauwe bak! Na een poosje pakte een andere medewerker uit deze blauwe bak een sausje en stopte het in een zak voor de macdrive! Mag dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (5)

Lijkt me niet, er lopen duistere figuren rond, die etenswaren bewerken met injectiespuiten, zodat je niet ziet dat de verpakking beschadigd is, een klacht naar mc Donalds sturen is dus niet overbodig, alhoewel de kans dat er iets met dat sausje gebeurt is wel erg klein is, een gesloten verpakking kun je over het algemeen best aan iemand anders geven, al vind ik dat het bij mc Donalds niet hoort, als ik me goed herinner betaal je ook apart voor de sausjes.

Toegevoegd na 25 minuten:
Ik hoor net van mijn dochter dat je niet voor ieder sausje apart betaald bij mc Donalds, dat neem ik dus terug.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Duistere figuren met injectiespuiten?..
Dan kunnen we nergens meer eten alleen als we zelf verbouwen en sterk beveiligen :/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zulke gekken zijn gelukkig zeldzaam, maar je mag als bedrijf het risico dat er iets met het eten gebeurd is niet nemen, en zeker het in het zicht van een klant hergebruiken is erg ongebruikelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je betaald 50 ct. voor de mcsaus
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik nu ook, maar bij de garnalen zit het bijv bij de prijs inbegrepen, of is het gratis, het is maar hoe je het bekijkt.
Nee tuurlijk mag dat niet dat kun je zelf toch ook wel verzinnen . Je zou je eigen kind toch ook niet van de grond laten eten zelfs al valt er een dicht doos saus op de grond dan is het nog weggooien in de vuilnisbak als ik het had gezien had ik er wat van gezegd maar kom maar zelden bij mac dus waar dan ook producten die op de grond zijn gevallen mogen niet meer gebruikt worden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Produkten die fabrieksmatig verpakt zijn en per ongeluk op de grond vallen, mits de grond er schoon uit ziet, kunnen wat mij betreft nog wel gebruikt worden. Als het produkt al bij de klant is geweest, kan het beter weggegooid worden, maar ik kan me ook voorstellen dat dichte verpakkingen van sausjes, kruiden, zout e.d., die niet onderhevig zijn aan bederf bij kamertemperatuur, nog wel eens bij een andere klant terecht komen, maar het hóórt eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb 2,5 jaar bij de Mac gewerkt en daar werd er echt op gehamerd dat (verpakt) voedsel wat op de grond viel, weggegooid moest worden. Dus ook de fritessaus en andere gesloten bakjes saus. Helaas gebeurt dat niet altijd in de praktijk. @Crea: dan heeft je dochter mazzel gehad, want normaalgesproken betaal je bij de Mac €0,35 per bakje saus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat mag niet omdat mensen hun sausjes vaak op het bord zetten tussen de patat etc in en daarom is het niet schoon meer als het op de grond is gevallen. Je gebruikt ook geen vork meer die op de grond heeft gelegen.