Wanneer je via Google Earth naar het eetcafe kijkt zie je dat het zowel op een rotonde als op een straathoek staat, dus lijkt me logisch.
En daarbij, een rechte hoek????
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De Kromme Hoek was vroeger een straat in Scherpenzeel. Die heet nu Marktstraat. Dat is dus waar nu ook het Eethuys is gevestigd. Behalve de Kromme Hoek had je er tevens de Groote Steeg (nu de .Burgemeester Royaardslaan), de Smitssteeg (nu de Willaerlaan geheten), en de Knaap- of Knopstraat (nu de Nieuwstraat). Het heeft dus gewoon met de historie van Scherpenzeel te maken. En het zal waarschijnlijk een letterlijk kromme hoek geweest zijn waar de oorspronkelijke huizen daar gebouwd waren.
Amadea