Hoeveel mensen geven fooi in een restaurant?

Vraag me af of dit ooit onderzocht is. Geeft bijv. de helft van alle mensen een fooi, of bijna allemaal? Ben hier benieuwd naar.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De Volkskrant zocht het uit: 85 % van alle Nederlanders geeft regelmatig of meestal een fooi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ligt er denk ik ook aan hoe duur de tent op zich al is. Veel mensen ronden het denk ik naar boven af. Als ik 61 euro moet betalen maak ik er vaak 65 van, tenzij heel goed bediend dan 70. Niets als ik rot bediend word. Maar als ik in een wezenloos duur tentje zit pin ik het bedrag zonder fooi. Ze verdienen al genoeg dan aan je. Wat de rest betreft, het is geen amerika waar ze echt soms afhankelijk zijn van de fooien. Bazen noemen een bedrag dat gebaseerd is op het gemiddelde krijgen van fooien. Hier krijg je gewoon salaris en zijn de fooien gewoon extra. Altijd meegenomen maar niet vanzelfsprekend en wordt ook niet op gerekend, alleen gehoopt.

De volkskrant e.d. nieuws moet je niet geloven want om zo'n bewering te kunnen doen zou je bij iedere maar dan ook iedere nederlander langs moeten gaan om te vragen of ze fooi geven maar dat doen ze niet. Ze nemen een x aantal willekeurige mensen en zeggen dan dat "nederland" zo en zoveel fooi geeft. Dus dat klopt niet.

Ik hou niet zo van mensen danwel instanties die zonder vragen voor mij spreken. Geef gewoon zoals je je voelt op dat moment. Je hoeft geen vrienden te maken, die heb je waarschijnlijk al genoeg.