wat is een hollands plateau?

Ik zie dit staan bij websites van horeca.

Toegevoegd na 4 minuten:
Het gaat over drankuitkoop.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
5.5K

Het beste antwoord

*Hollands plateau
Dranken die onder het Hollands plateau vallen zijn; bier, alcoholvrij bier, binnenlands gedestilleerd, Advocaat met slagroom, diverse jenevers, bessenjenever, Vieux, Berenburg, Brandewijn, Rode Wijn, Rosé en witte huiswijn, Port, Sherry, Vermout, jus d'orange, appelsap en frisdrank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

een plank of bord met stukjes kaas, worst, augurkjes en een klodder mosterd.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry, vergeten erbij te melden. Het gaat over drankuitkoop.
Zoals hierboven al wordt gezegd, alles wat nederlands is hoort op een hollands plateau. Denk maar aan bacardi, dat is niet hollands. Of aan Baileys.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn dranken die onder een bepaald prijsniveau vallen. Ze zijn niet allemaal Hollands (sherry, port, wijn).

Het betekent gewoon dat ze in een arrangement of bij een receptie geen dure drankjes als whisky, cognac en rum schenken.