Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom is het eten tijdens een vliegreis meestal smerig?

Ik heb niet veel ervaring met vliegreizen, maar telkens vond ik het eten echt vies. Te gaar, smakeloos, te zout, te zoet... Zou dat nou echt niet beter kunnen? Wat als je per vlucht nou 5 euro pp extra zou betalen voor een betere maaltijd, dat moet toch mogelijk zijn?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

ze gaan een contract aan met een horeca onderneming, meestal zijn de producten goedkoop ingekocht om ze 3x zo duur in het vliegtuig aan de passagier te verkopen. of in het geval dat je reist en je hebt recht op een gratis maaltijd (met de prijs mee in begrepen dus) zal het niet het aller duurste eten zijn, omdat ze er andrs niet veel op kunnen verdienen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Ik heb qua eten op de langste vlucht van mij niet echt te klagen gehad. Maar kon ook niet anders verwachten van een ticketprijs van 3700,= gulden...

Maar op de doorgaans econemy class krijg je inderdaad niet het beste voedsel. En dan krijg je binnenkort ook helemaal niets als je er niet voor betaald...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou best wat extra voor een lekkere maaltijd willen betalen. Maar voor een ticket van 1100 euro (US Airways naar Sacramento) mag er toch wel eetbaar voedsel gegeven worden..
Eten in een vliegtuig is een massaproduct. Daarvan kun je geen hoge kwaliteit verwachten.

Dan moet je ook nog hopen dat de stewardessen de over op de juiste tijd instellen - gaat soms fout.

Tenslotte duurt het soms een tijd voor het eten uit de oven op jouw tray staat.