In Rotterdam was er een restaurant Taco Mundo tegenover de Mcdonalds . Waarom werd dat restaurant gesloten? Eten was daar veel lekkerder !

Drie jaar geleden was er ineens tegewicht tegen de oudste Macdonalds in Rotterdam op de Coolsingel . Maar Taco Mundo ( mexicaans fastfood ) was ineens weg , zonder verklaring op hun deur te plakken.
Waarom lukt het niet om met gezond fastfood Mc Donalds weg te concurreren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Mc Donalds heeft wereldwijd een zeer stevige voedselketen die wel tegen een stootje kan. Daarbij hebben ze geld voor reclame. Zelfs voor kleine kinderen is Mc Donalds al een begrip. Ze willen naar Mc Donalds voor het Happymeal, want daar zit een stukje speelgoed in dat voor kinderen een trofee is om aan andere kinderen te laten zien: Kijk ik ben naar Mc Donalds geweest! Daarbij vinden kinderen patat ook nog eens lekker.
Ook houdt Mc Donalds de trends op eetgebied heus in de gaten. Ze maken nu bijvoorbeeld ook reclame met groenten.
Niet dat de kinderen dat willen eten als ze bij Mc Donalds zijn, maar zo zenden ze wel het signaal uit dat ze ook oog voor de gezondheid hebben.

Om Mc Donalds weg te concurreren, zul je dus heel wat in je mars moeten hebben: heel veel geld; een goede formule; aantrekkelijk eten met hebbedingetje; en heel veel mensen en vooral kinderen moeten het lekker vinden. Als het dan ook nog gezond moet zijn, wordt dit volgens mij een hele opgave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat wij nederlanders over het algemeen ons meer thuisvoelen bij een boterham-met-iets-erop en frietjes-als- lekkernij dan op pannekoekjes met exotische vullingen, én omdat wij niet, zoals in Amerika, buiten de deur ontbijten en lunchen - franchisers van Amerikaanse bedrijven zullen veel moeite hebben voet aan de grond te krijgen in ons nederlandse bestedingspatroon.
Bovendien vermoed ik, dat als ouders de koters buiten de deur willen voederen, ze "op zeker" gaan - met frietjes kan je nu eenmaal weinig fout doen, en met een pittige taco kan dat héél anders uitpakken....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heeft niet te maken wat wat Mc Donald doet, maar wat Taco Mundo niet deed.

Je gaat niet om een hamburger te eten naar de Mc, je gaat naar de Mc voor een Hamburger.

Ofwel, Taco Mundo had niet genoeg onderscheidend vermogen. Daarnaast heeft Rotterdam niet de inwoners die culinair zijn aangelegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
economische redenen het mc donalds concern heeft zoveel omzet vermogen etc dat het niet zal lukken om ze weg te concurreren.