Heeft MacDonalds het licht gezien?

Gisteren zag ik tot mijn grote verbazing een reclame van MacDonalds die ik eerder bij het voedingscentrum zou verwachten. Om nog maar even te zwijgen over het soort reclame. Alsof een concern als MacDonalds zich ooit druk heeft gemaakt over het welzijn van de Europese koeien. En zelfs de ilusie wekken alsof het vlees van de Big Mac alleen maar van de 'Bief' van de koe komt. Erg vaag allemaal. Vooral omdat het 3 vershillende reclames in nog geen 5 minuten waren van de MacDonalds...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ik denk niet dat Mcdonalds het licht heeft gezien. Ik denk dat ze het misverstand uit de wereld willen helpen dat er in hun hamburgers restvlees verwerkt zit, om de mensen die dat als argument gebruiken om niet naar mcdonlads te gaan van gedachten te veranderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Allemaal slimme commercie. De tendens gaat naar biologisch eten, dus de Mac-koeien worden opeens in de watten gelegd en hebben een prachtig leven gehad, voor ze zonder toevoegingen (beh. peper en zout) tussen je broodje belanden.
Maar aan de andere kant adverteert Mac ermee, dat wáár je ter wereld ook een Big Mac bestelt, hij áltijd en overal hetzelfde smaakt - en ik dacht zomaar niet, dat ze europese, tevreden koeien exporteren naar Kasachstan of Shanghai.
Dus het enige licht wat Mac ziet, is het lichtgevend groen van dollarpapier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
McDonalds doet er werkelijk alles aan om haar imago een beetje op te poetsen van tijd tot tijd. Het feit dat afgelopen week de documentaire ´Supersize Me´ weer is uitgezonden op de Belgische televisie meen ik, vraagt natuurlijk weer om een enorme dosis tegengas om al die slechte reclame (die ook Nederland wel weer bereikt, want deze docu maakt van McDonalds altijd weer een tijdje een populair borreltafelonderwerp) vraagt natuurlijk om een gedegen tegenoffensief.

Niet geheel verrassend hoewel wel aangenaam frappant ; ik had het maandagavond al voorspeld, gewoon voor de gein. Ik las het in de teeveegids en zei tegen mijn man : oh, nou worden we deze week weer overspoeld met reclames van McDonalds hoe gezond ze wel niet zijn, en hoeveel sla je erbij krijgt...lol

Het zal toch verdorie niet echt he ??

Toegevoegd na 7 minuten:
Voor de echte McDonalds fan (en de macdonaldshater ook trouwens) heb ik een fantastisch sim-spel dat een beetje ' inzicht' geeft in de ' problematiek' van het bedrijf. Hilarisch natuurlijk, erg over the top en niet te winnen, maar de tutorial is de moeite meer dan waard. (Je hoeft niet aan te melden / in te loggen om te kunnen bekijken / spelen. )
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen hamburger fan dus dat boeit me weinig. Maar kan me weinig voorstellen bij het idee dat een 'van der Valk', of 'La Place' aan andere eisen zouden moeten voldoen dan de Mac...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
La Place ken ik niet, maar het eten bij Van der Valk kan ook niet iedere toets van goede smaak doorstaan hoor ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
La Place is van V&D en is inmiddels een serieuze restaurantketen geworden. Met vele zelfstandige vestigingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah, okee. Maar als je er binnen niet mag roken, ken ik het ongetwijfeld niet en blijft dat ook zo. ;-)
Nu bekend is dat een vegetarier die een Hummer rijdt , milieuvriendelijker is dan een vleeseter die in een Toyota prius rijdt, is het natuurlijk tijd voor Mc Donalds om zich te profileren als wel bezorgd om dierwelzijn en milieu.
Overigens vind ik de vergelijking van de Hummer en de Prius en van vegetarier en vleeseter ook wat extreem , want wij mensen zijn "ingesteld " als alleseter.
En ook heeft ieder wezen op aarde "recht " om te leven en ook milieu onvriendelijke koeien met hun methaanboeren en hun scheten , hebben dat recht .
Als het allemaal maar wat minder om geld ging ! en meer om de toekomst van de planeet , de mensen en de dieren ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fair trade, Bio industrie en energie zuinig zijn immers beste trefwoorden in je reclame.

Dat komt omdat wij mensen graag onze "slechte gewoonten" willen afkopen door "goede" dingen en producten te kopen.

Natuurlijk onzin. Voorbeeld: Iemand koopt een Landrover met energielabel A. Een ander koopt een Renault Twingo label B.

Toch voelt rijder Rover zich beter....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
volgens mij zit er geen gram vlees in bij de mac ..allemaal soja burgers en troep meer! ik eet het niet wand ik vind het werkelijk niet te eten .zlefs de cola is meer water dan cola en dan nog 24 bloken ijs erin .bah allemaal smerig