Hoe komt het dat wij het Thais of Indonesisch eten zo spicy vinden?

Terwijl mensen van ginder dat heel gewoon vinden.

Weet jij het antwoord?

/2500

Gewenning, zij zijn het van kinds afaan gewend.

Inderdaad, gewenning, dit een reactie van de hersenen. Er is ook een fysieke vorm van immuniteit aan de hand. Wanneer je dagelijks spicy eet, is je mond er ook op aangepast, door een soort van "eeltlaag". Wanneer je elke dag gitaar speelt, krijg je een eeltlaag op je vingertoppen. Je went dus niet alleen aan de pijn, je lichaam past zich ook aan. Dit gebeurt ook in de mond wanneer je de cellen in je mond dagelijks bestookt met pepers.

Ik sluit niet uit dat dit te maken heeft met onze Indonesisch verleden, waardoor er genen "aangemaakt" zijn.

mensen van daar zijn dit eten gewend, van jongs af aan eten ze dit al. wij vinden het heet omdat het eten uit ons land eigenlijk vergleken hun land erg flauw is. dus... wij vinden hun eten (te) pittig, zij vinden ons eten te flauw. en dit allemaal dankzij wat we gewend zijn.

jah dat snap ik ook niet ik vind t super lekker maar ik ben ook kwart indo, maar mijn vriend vind t ook al zo heet maar die lust alleen maar aardappels haha

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100