Mag iedere snackbar/shoarmatent "kapsalon"verkopen onder die naam, of is de naam vastgelegd en heeft slechts 1 zaak recht op die naam?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, Moolkeesje vond een folder van één van de plaatselijke shoarmaboeren in de brievenbus en trof daar die ontzettend vette hap in aan.

Het beste antwoord

Ik heb de uitvinder van de "kapsalon" bij Raymann is Laat op de TV gezien. Hij vertelde daar dat hij de naam niet had laten vastleggen zodat nu iedereen vrij is om die naam voor dat gerecht te gebruiken.

Toegevoegd na 13 uur:
Het programma heet inmiddels Zo: Raymann
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En wordt nu op een ongelukkige tijd uitgezonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het juiste antwoord, maar de vraag of hij die naam had kunnen patenteren blijft open.

Andere antwoorden (7)

Ja iedereen mag dat verkopen!

http://www.frietopia.nl/index.php?page=47&wkey=kapsalon
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kapsalon is een algemeen gebruikt woord, net als oorlog, speciaal, waterfiets en rotzooi. Dat kan je niet vastleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tuurlijk mag iedereen het verkopen. Het is een gerecht.
Een gerecht moet wel heel speciaal zijn wil het bescherming krijgen (bijvoorbeeld bepaalde kaassoorten die in een bepaalde streek gemaakt moet zijn)

http://eten-en-drinken.infonu.nl/diversen/56326-kapsalongerecht.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook een speciaal gerecht!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/patatje-kaspsalon.69299
Kijk hier eens waar de naam vandaan komt.
Ja hoor, 'Oorlog' ging dit kapsel voor.....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
snackbar/shoarmatent "kapsalon is een verzamel naam voor een soort zaak. Dit is dus niet de naam
13 jaar geleden
Iedere zaak mag het verkopen, maar er is er natuurlijk maar één die het bedacht heeft.
Zoals vaak met dit soort dingen zijn er (kleine) verschillen, zoals een nasi speciaal bij elke Chinees ook een beetje anders kan zijn.
Maar het is geen merknaam en als jij een snackbar begint, kun je dus probleemloos kapsalons gaan verkopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jazeker, iedereen mag dit verkopen onder de naam kapsalon, het is echt niet verboden.
Een kapsalon is een ovenschotel bestaande uit een combinatie van friet, shoarmavlees, saus, kaas en eventueel nog wat rauwkost. Oorspronkelijk is de kapsalon ontstaan in Rotterdam, maar in 2008 waaide dit gerecht over naar andere delen van Nederland.