Hoe maak ik rijstazijn?

Mijn supermarkt verloopt geen rijstazijn... maar ik wil Sushi maken...
Kan ik ook gewoon azijn met suiker doen?

Toegevoegd na 4 minuten:
Verloopt moet verkoopt zijn.
Over andere supermarkt gesproken... ik ben nu niet in de mogelijkheid naar andere super te gaan of toko....
Maar heb wel gewoon azijn dus was benieuwd of het ook daar mee kan

Toegevoegd na 3 uur:
Aangezien ik een lieve man heb haha... heb rijst azijn jippie..
Dank voor de antwoorden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
11.6K

Het beste antwoord

Rijstazijn is niet zomaar azijn voor sushirijst, het is echt gemáákt van (gefermenteerde) rijst. Dat kun je dus niet zelf maken, in ieder geval niet binnen een tijdsbestek waarin je heel wat keren naar de toko kunt gaan.

Overigens: sushi maken is nogal arbeidsintensief. Persoonlijk zou ik er niet aan beginnen als ik niet alle ingrediënten had om het écht goed te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is veel en nogal nauwkeurig werk. Goede sushi heb ik in ieder geval niet in twintig minuten in elkaar gedraaid.

Andere antwoorden (1)

Misschien eens bij een andere supermarkt kijken? Of anders even langs een toko.