Het beste recept ooit :
Stukje verse gemberwortel ter grootte van een dobbelsteen ragfijn snijden.
Teentje knoflook persen.
De knoflook en gember samen met wat sambal in olie fruiten tot de knoflook net donker begint te kleuren.
Twee kopjes water toevoegen en het zaakje aan de kook laten komen.
Bouillonblokje erbij en al roerend laten smelten.
3 eetlepels bruine basterdsuiker toevoegen.
Flinke scheut ketjap erbij
Potje pindakaas erbij en al roerend laten smelten.
Zodra het begint te koken, het vuur uitzetten en je hebt de lekkerste pindasaus van de wereld.
Als het te dun of te dik is, kun je dat corrigeren met pindakaas of water.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

pindakaas met stukjes noot… een halve (kleine) pot.
twee teentjes knoflook
flinke scheut ketjap manis
theelepel sambal
drie theelepels suiker
pakje 200ml kokosmelk
opwarmen, net niet laten koken, klaar.
itsme
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mmmm!! ;-)
Ik maak ook wel eens pindasaus met gewone melk ipv kokosmelk, en dan doe ik er een klein beetje komijn bij. Ook lekker!
ik fruit uitjes en veel knof.
dan pindakaas erbij, sambal, en zoete ketjap.
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
haha ik animeer je wel he :)
heb je al een herman gemaakt?
hij was jummie!