Wie weet hoe ik kaakjes ( biscuitjes ) moet bakken. Ik bedoel dan het resultaat wat lijkt op de ouderwetse mariakaakjes.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.6K

Het beste antwoord

http://www.youtube.com/watch?v=qY-GrSgY7os

Verwarm de oven op 180 graden C.
Doe 225 gr. zachte boter en 325 gr. suiker in een kom en
een tl. vanille essance of vanillesuiker en mix door elkaar tot het wit en romig wordt.
Doe er 1 ei door en mix tot het volledig is opgenomen.
Hang een zeef boven de kom en doe er 250 gr. bloem en 2 tl. bakpoeder in.
Pak de zeef en houd hem boven de kom. Tik nu met de zeefrand tegen je andere hand en laat zo de gezeefde bloem op het beslag vallen. Mix het goed door elkaar.

Bedek je bakplaat met bakpapier en leg met behulp van 2 lepels, steeds wat beslag op het papier. Zorg wel dat er genoeg uimte tussen de hoopjes ligt, want het beslag loopt uit. Bak ze in 7-8 min. goudbruin.
Haal ze van de bakplaat en laat ze afkoelen.
Het is trouwens ook erg lekker om er voor de verandering eens 100 gr. gehakte noten doorheen te mengen.

Toegevoegd na 55 minuten:
Ik ben in de war denk ik met biscuitdeeg, hier een kaakjes recept;

Oven op 180 gr. bakplaat invetten.
Klop 1 ei los en doe er een scheutje melk bij.Meng 100 gr. bleom met 100 gr. Arrowroot (duur) of 100 gr. maizena.
Wrijf 100 gr. roomboter door de bloem en doe er ¼ tl. bakpoeder bij en 100 gr. poedersuiker. Doe er dan een beetje ei/melk mengsel bij, niet gelijk alles. Je moet een heel stevig deeg krijgen. Dus eerst de helft en dan beetje bij beetje, zodat je geen slap deeg krijgt. Het moet behoorlijk stevig blijven. Rol uit tot een dikte van 3 mm. en steek er rondjes uit. Bak ze 10 min. maar blijf opletten/ Iedere oven isanders en de kaakjes mogen niet te bruin worden.
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het is best lastig om de koekjes precies zoals fabriekskoekjes te laten lijken, maar hieronder vind je het bicuitrecept.

200 gram bloem
50 gram boter
1/2 zakje bakpoeder
1/2 theelepeltje zout
beetje melk

Alle droge ingrediënten in een kom doen en de boter in kleine stukjes erbij doen. Goed met twee messen in kruimels snijden. Doe nu de melk erbij en kneed het goed door.

Rol het deeg uit. Ongeveer een cm. dik.
Snij er rondjes of vierkantjes uit en bak ze in een voorverwarmde oven 8 minuten op 180 graden.
De koekjes worden iets groter en platter, dus let wel op de afstand tussen de koekjes op de bakplaat.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh, ik zie dat ik de suiker vergeten ben.

Doe er ongeveer 50 tot 100 gram suiker bij. Afhankelijk van hoe zoet je het wilt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een recept voor je gevonden op onderstaande site
(zie bron)