Wie kent er goede recepten voor ingevroren druiven (geen wijn maken)

Er hangen op dit moment heel veel druiven aan de wijnrank die we zeker niet allemaal op kunnen eten. Nu wil en kan ik geen wijn maken, maar wat kan ik dan wel doen met de druiven die ik ga invriezen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of gewoon laten hangen, straks zijn de vogels er dol op.

Het beste antwoord

Ik zou ze niet invriezen, druiven worden daar niet lekkerder van. Wat je wel kunt doen, is alles persen en het vocht met een beetje suiker en citroensap koken tot het ingedikt is. Zo maak je een soort druivenstroop. Dit kun je heel lang in potjes bewaren. Lekker op de pannenkoek.

Je kunt natuurlijk ook jam maken, dat doe je dan met geleisuiker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ingrediënten voor 4 personen

* 300 gram blauwe druiven
* 300 gram witte druiven
* 50 gram poedersuiker
* 0,25 liter slagroom
* 1 borrelglas amaretto
* 2 eetlepels suiker
* 1 theelepel kaneel
Voorbereiding

Was de druiven, verdeel ze in kleine trosjes van 4 of 5 druiven en laat ze goed uitlekken.
Bestrooi ze voor ze helemaal droog zijn met een dun laagje poedersuiker en schud het teveel poedersuiker af.
Zet de trosjes 20 minuten voor het serveren in de diepvries.
Bereidingswijze

Klop de slagroom met de suiker, de kaneel en de likeur bijna stijf en schep in een passende schaal.
Verdeel de druiven over de desserbordjes en gebruik de kaneelroom als dipsaus.

Probleem bij Nederlandse druiven is vaak wel dat ze best zuur kunnen zijn. Maar misschien zijn die van jou wel lekker zoet.
13 jaar geleden
je kan er allerlei lekkere smoothies mee maken of een druiventaart