Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik verder nog met schijfjes champignons?

Heb gisteren een pastasaus gemaakt van champignonsschijfjes met Philadelphia en paprika, heb alleen nog heel wat schijfjes over en die moeten vandaag op. (was zo'n zakje met voorgesneden schijfjes). Wat kan ik hier nog mee bedenken? Had voor vanavond eigenlijk een kaasschnitzel liggen en aardappeltjes. Aardappeltjes bakken met de champignonnen is geen opties want ik heb geen zin om eerst de aardappels te koken en dan nog s te bakken...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Maak er een champignonsoep van.
Champignons een minuut of 10 koken in wat water met een bouillon blokje.
Dan een rou maken met boter en meel en hier melk en water aan toevoegen tot je een mooi romig geheel hebt. Bouillonblokje toevoegen aan je romige soep.
Champignons toevoegen.
Nog even samen verwarmen en eet smakelijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hm, deze ga ik proberen maar eeeeh, wat is een rou maken? Een papje ofzo?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Laat maar, al gevonden!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oh, oke. En is het gelukt? Anders kan ik je nog wel even precieze verhoudingen geven.
Voor drie grote borden gebruik ik:
40 gram boter
40 gram meel
150 cl melk
350 cl water Boter smelten in de pan, daar de meel doorroeren tot een papje (rou) en dan de melk/water combinatie er door, beetje bij beetje. Beetje melk/water, roeren, beetje melkwater, roeren etc.
Als alle melk/water erin zit 3 bouillonblokjes toevoegen.
Even doorkoken tot alles goed opgelost is.
Champignons toevoegen, nog even laten trekken en eten maar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij was lekker.... ;-) Bedankt!

Andere antwoorden (9)

Bakken in een beetje olie, op het laatst wat boter toevoegen, zout en versgemalen zwarte peper er overheen. Is een klusje van niets, kan makkelijk tussendoor.

Als dat te weinig is qua groente, gewoon ook nog je oorspronkelijk geplande groente klaarmaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heerlijke saus voor bij de schnitzel
en lekker snel en makkelijk

Bereidingstijd:0-10 minuten
1pakje room
1 bakje champignons
maizena
zout en peper

Hulpmiddelen
Koekenpan

Bereidingswijze
Snij de champignons in plakjes gooi ze in de koekenpan
doe de slagroom er bij(ongeklopt)
op smaak wat zout en peper
roer dit vijf minuutjes
doe er maizena bij en roer goed door anders krijg je klonten
en dan ben je klaar...dat is snel he???lekker snitseltje er bij en voila
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak ze met wat knoflook en een klein beetje zout en peper en serveer het in combinatie met een toast of geroosterde boterham als voorgeregd!

Of maak er een champignonnen sausje van, kan goed bij een kaasschnitzel.

Je kunt ook een salade maken en daar de gebakken champignons doorheen roeren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Spreidt de champignons uit op keukenpapier en droog ze op lage stand in de magnetron. Bewaar ze in een potje. Bij hergebruik eerst weken en daarna verwerken in saus of soep. Dit geeft een sterke champignonsmaak.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bakken, paprikapoeder en een beetje peper erover, en dan een beetje (soja)room erdoor heen. De combinatie champignon-sojaroom-paprikapoeder is echt héérlijk.
Dat is een heel lekker bijgerecht.

Je kan ze ook lekker bakken en op brood eten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak ze met wat uitjes en een teentje knoflook, als je hebt beetje peterselie erover (anders heel weinig provençaalse kruiden - ze overheersen snel...) en p+z, en vul er een omeletje mee. Dit gewoon als extra-lekker hapje bij je avondeten, of, als je dit vandaag maakt, kan je het ook morgen nog op je lunchboterhammetje leggen (is koud ook heerlijk...)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat erg lekker is;
Uienringetjes bakken in wat braadvet, de champignons erbij doen en even meebakken.Rroer dit door het braadvet die je voor vanavond bij je kaasschnitzels hebt. Misschien nog wat versgemalen peper en zeezout erover malen, maar dat is naar jouw smaak. Misschien nog wat braadvet/ boter erbij, ik weet niet hoeveel je gebruikt bij je kaasschnitzels. Misschien heb je toevallig een zakje jachtsaus of stroganovsaus ? Dan kan je de gebakken champignons er ook door roeren.Lekker bij gekookte aardappels.
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Maak er een soort risotto van, met bijvoorbeeld rijst.
In veel recepten wordt er heel moeilijk over gedaan, maar het komt niet ze precies als je de tijd neemt. Neem op 1 kop rijst (voor 2 personen voldoende) en 1 kop water en 1 kop witte wijn, en een bouillonblokje. Zet alles op tot het kookt en draai het vuur dan laag en laat het gerust een uur of langer staan (onder af en toe roeren), en voeg halverwege de champignons toe met een uitgeperst teentje knoflook.
Voeg meer water toe als het te droog wordt, en kruiden naar smaak- basilicum vlak voor het opdienen past er goed bij.
Officieel hoort er nog geraspte (Parmazaanse) kaas over, maar dat doe ik niet. Ook lekker wat pijnboompitjes erover smaakt goed!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bak de schijfjes goed bruin in ruim margarine en voeg een beetje bouillon wat melk en wat bloem toe (vrienden maken met koude melk) en gaat het een beetje inkoken (indikken) en je hebt een heerlijke champignon saus bij je schnitzel. Smakelijk
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding