Heeft een aspergepan van Le Chef een magnetische bodem?

Wij hebben een inductie kookplaat en willen een aspergepan van het merk Le Chef aanschaffen, maar weten niet of deze pan van dit merk een magnetische bodem heeft, wat wel nodig is om te kunnen koken op een inductie kookplaat.

Wie weet of deze pan een magnetische bodem heeft?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
2.2K

Het beste antwoord

De pan hoeft geen magnetische bodem te hebben, maar moet door een magneet aangetrokken kunnen worden.
Je hebt vast wel ergens een magneetje in huis (koelkastmagneet o.i.d).
Als die aan de bodem van de pan plakt, kun je 'm op inductie gebruiken.
Je kan hem ook gewoon op je plaat zetten en even uitproberen met een bodempje water erin. Het kan geen kwaad. Je weet dan binnen 1 minuut of het werkt of niet.
Je pan en de plaat gaan er niet stuk van of zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima tips!!

Andere antwoorden (3)

Heb je niet toevallig ergen een magneetstikkertje? Neem dat mee naar de winkel, dan kan je testen welke pannen wel/niet geschikt zijn voor inductie.
Ik heb zelf onlangs een wokpan gekocht voor inductie, daar zat zelfs zo'n testmagneetje bij.
13 jaar geleden
Ja, Le Chef heeft een aantal aspergepannen, die geschikt zijn voor inductiekoken. De pan op uw plaatje valt volgens mij ook in deze serie. Om het zeker te weten, kun u echter het beste op de verpakking in de winkel kijken of naar de logo's onderop de pan. De pannen lijken namelijk allemaal op elkaar en 100%zekerheid durf ik aan de hand van alleen een foto niet te geven.
13 jaar geleden
Op de pan in kwestie zal heus wel vermeld staan waarvoor ie geschikt is, anders kan het winkelpersoneel je dat ook vertellen.