wie kan me helpen aan een lekkere verse knoflooksoep en of knoflook ijs

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lijkt me erg goor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dus je vroeg naar een recept, niet naar ijs of soep...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel eens in Gilroy, California geweest? Garlic capital of the world.
Overal knoflookijs, knoflookchocola, etc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Knoflookijs en knoflookchocola? Ik moet er echt niet aan denken. Ik ben dol op knoflook in mijn eten, maar toch niet in een dessert... Jak... (beoordeeld de leek op basis van gedachten in plaats van eigen waarneming)

Het beste antwoord

De knoflook soep heb ik vegetarisch gemaakt door i.p.v. kippenbouillon groentenbouillon te gebruiken. Recept is een aanrader!
Knoflooksoep:
Ingrediënten:
2 eetlepels boter
4 gehakte teentjes knoflook,
1 liter kippenbouillon,
zout en peper en een snufje paprika.
Bereidingswijze:
Smelt de boter en fruit de knoflook goudbruin. Voeg de bouillon, zout, peper en paprika toe en laat het tien minuten zachtjes koken.

Knoflookijs:
Ingrediënten:
- 1 liter slagroom
- 400 gram ei
- 100 gram eierdooier
- 280 gram suiker
- 16 gram knoflookpulp
Voorbereiding:
Pel van een bol knoflook een aantal tenen en maak hier pulp van.
Bereidingswijze:
Klop de slagroom tot yoghurtdikte op en zet het in de koelkast.
De eierdooiers, ei en suiker au bain marie tot een luchtige massa warm kloppen.
De slagroom en knoflookpulp hierdoor mengen.
Blijven kloppen tot massa geheel afgekoeld is.
Giet het mengsel in een schaal en zet 24 uur in de diepvries.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Heerlijk soep en ijs met knoflook.

Gewoon even googlen op 'knoflooksoep' 'knoflook ijs' en 'recept' en je zal overspoeld worden. Kies een paar lekkere recepten uit, en maak daar een eigen interpretatie van. Zo doe ik het ook vaak als ik iets voor het eerst uitprobeer.

BTW... er zijn ook restaurants die alleen maar gerechten met knoflook maken. Heerlijk voor een avondje uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.tastyweb.nl/recept/knoflooksoep

Deze heb ik laatst gemaakt en hij was heerlijk! :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze knoflooksoep is erg lekker! Ik doe er zelf prei bij, maar dit kun je uiteraard ook weglaten

4 teentjes knoflook
1 dunne prei
2 kruidnagels
versgemalen peper
2 blaadjes salie of 1/2 tl gedroogde salie
zeezout naar smaak
1/2 liter water

Knoflookteentjes pellen en samen met de kruidnagel, peper en salie aan de kook brengen in de helft van de hoeveelheid water. 25 Minuten laten koken. Stugge gedeelte van de prei wegsnijden. Prei halveren, uitspoelen, klein snijden en in 10 á 15 minuten gaar koken in de rest van het water. Knoflookbouillon door een zeef gieten. Knoflookteentjes eruit nemen en overige kruiden weggooien. Knoflook door de zeef wrijven en puree toevoegen aan de soep. Prei met kookvocht aan de knoflookbouillon toevoegen. Op smaak brengen met zout.

Knoflook ijs heb ik nog nooit gegeten, maar ik zag dat op internet een flink aantal recepten staan.