het verschil zit voornamelijk in het verschil van ingrediënten en het gewicht hiervan.

in cupcake zijn alle ingrediënten van het zelfde gewicht.
In Engeland werden deze in een cup afgemeten, dan had men dus van alles een cup, vandaar de naam.

in een muffin zit melk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Muffins verschillen in verschillende opzichten van cupcakes. Om mee te beginnen zit er op cupcakes meestal glazuur, en op muffins niet. Een ander belangrijk verschil is dat muffins meer een soort broodachtige structuur hebben en op hogere temperatuur worden gebakken. Cupcakes zijn, zoals de naam al duidelijk maakt, gewoon kleine cakejes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cupcakes zijn kleine geglazuurde cakejes die bij speciale gelegenheden gegeten worden. Muffins worden vooral bij het ontbijt gegeten. Er zit vaak fruit in, zo zijn bosbessenmuffins in Amerika populair. Ze worden indien mogelijk warm gegeten, en sommige mensen doen er nog boter op.
Amadea
13 jaar geleden
Muffin is van oorsprong Amerikaans, cupcake Engels. Cupcakes worden vooral bij speciale gelegenheden, zoals high teas, gegeten, terwijl muffins ook bij het ontbijt of als tussendoortje worden gegeten.