Is het waar dat men in Limburg meer soep eet dan in de rest van het land? Zo ja, hoe is dit te verklaren?

Wij eten namelijk iedere dag soep, terwijl ik tijdens mijn studie erachter kwam dat veel mensen uit het westen des lands 'soms' een keertje soep eten...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.1K

Het beste antwoord

Ik denk dat dit komt omdat de 'Limburger' toch wat meer een bourgondische inslag heeft dan de rest van Nederland en dus meer de tijd neemt om uitgebreid en lekker te eten en een soepje vooraf hoort daar wel bij
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In het westen zijn de mensen gehaaster dan in het zuiden of het oosten.

Hierdoor zullen mensen sneller alleen 1 gang nemen en dus vooraf geen soep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat dagelijks soep eten streekgebonden is.
Tenzij je er steevast een stukje vlaai bij eet. Dan is het wel typisch Limburgs ;)

Dat zou dan weer wel een verklaring kunnen zijn voor het vele soep-eten in Limburg, door al die vlaaien past er niet zo veel voedsel meer in de maag, dus houden jullie het op een licht soepje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat dit gezinsgebonden is, en niet aan de steek ligt. Vroeger in mijn gezin aten we altijd, elke dag pap na het eten. Ik ken weinig mensen die dit ook hadden, en ik zou het zelf ook nooit doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou je geen toetje nemen na het eten? :| Dat is heel normaal, toetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke dat eet ik een toetje, heeeeerlijk!
anneliez
13 jaar geleden
ik eet nooit toetjes, behalve ijs als ik uit eten ga. Of als ik bij iemand anders eet, en me sociaal verplicht voel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ ben het met je eens, ik ben limburgs en wij eten zelden soep vooraf, tenzij ik ga uit eten of uitgebreid kook. Ik eet trouwens ook nooit een toetje. Thuis aten we ook alleen op zondag soep vooraf.
Ik mag ook graag elke dag een lekker portie soep nuttigen. Nou zit ik niet heel erg ver van Limburg af, maar als dat typisch Limburgs is, dan heeft Limburg er weer een extra goede kant bij.
13 jaar geleden
Ik ben zelf een rasechte limburgse en eet maar zelden soep. Vroeger thuis aten we alleen op zondag soep, dus ik denk dat het niet streekgebonden maar familiegebonden is.