Hoelang moet zoete aardappel in de oven?

Wij gaan straks zoete aardappel klaarmaken in de oven, maar die dingen zijn niet normaal groot ten op zichte van de piepers die ik doorgaans gebruik. Ik maak alvast een beginnetje, want mijn vrouw is wat vergeten boodschappen aan het halen. Haar ontvangst in de supermarkt is helaas erg karig, waardoor ik haar nu niet kan bereiken. Hoe moet ik dat nu doen met de tijd? Moet zoete aardappel langer, korter of misschien wel even lang in de oven? Wij maken meestal gebruik van de heteluchtfunctie, maar de oven heeft meerdere functies.

3 jaar geleden
in: Koken
3.4K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Als je zoete aardappel echt zoet wil hebben, kun je hem eerst voor een paar minuten op 60°C in de oven doen, en daarna naar 180°C laten oplopen (je hoeft niks voor te verwarmen) voor plakken of "frietjes" van ongeveer een dikke friet dik is een half uurtje genoeg, als je een hele aardappel wilt poffen, heb je wat langer nodig. En het ligt eraan hoe zacht je het wilt, je kunt het tot bijna purree bakken.

Antwoorden (1)

Hoe lang het duurt voordat de groenten gaar zijn, is afhankelijk van de temperatuur, de hoeveelheid en de dikte van de plakjes. De kooktijd van zoete aardappel oven is zo’n 30 tot 60 minuten. Het is belangrijk dat er regelmatig gecontroleerd wordt of de aardappelen al gaar zijn. Een aan te raden temperatuur om de bataat gaar te krijgen is 180 tot 200 °C.
fremar