Hoe kun je aardappeltjes nou het beste bakken?

Bij mij worden ze meestal zacht of niet bruin genoeg. Hoe krijg ik ze bruin en niet te slap?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
14.4K

Het beste antwoord

Dat probleem had ik dus ook altijd .
Tegenwoordig doe ik het zo , en heb nu oo knapperige aardappeltjes :
Aardappels in zn geheel 5 minuten koken.
Afgieten en in plakjes snijden ( of dobbelsteentjes )
Bakboter mét een scheut olijfolie ( dit voor extra hoge baktemp.) in een koekepan en goed verhitten doch niet verbranden. Aardappels in de pan , peper ,zout en paprikapoeder erop , en regelmatig omschudden , en aardappels worden lekker krokant.
Succes !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Eerst aardappels koken. af laten koelen. In plakjes snijden en daarna in de bakpan. Daarna op middelhoog vuur bakken, waarbij u de aardappelschijfjes regelmatig keert.
13 jaar geleden
je kan ze ook ongekookt bakken
dat duurt wel iets langer maar ze worden wel steviger alsdat je ze eerst kookt
snij ze in niet te dikke plakken en was ze en droog ze goed
gebruik boter of olie
goed verhitten
en bak de aardappels hierin goudbruin gaar
regelmatig omscheppen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou zo doe ik het al jaren,en niet te veel aardappels tegelijk in de pan.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik ook
als je ze eerst kookt worden ze niet zo lekker knapperig
..vind ik dan
ten eerste moet het olie op zijn heetst zijn dan moet je niet te veel in een keer bakken dus een handje is per x bakken het beste dan krijg je lekker knapperig bruin gebakken aardappelen.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neem een vastkokende aardappelsoort.
Kook de aardappels ong. 15 min.tot ze bijna gaar zijn.Giet ze af, en leg ze op een grote schaal, zodat ze afkoelen.
Als de aardappels koud zijn,snijdt ze dan in plakken van een halve cm. of in blokjes.Neem een wokpan, en doe hier ongeveer 1cm reuzel in. Laat dit goed heet worden en doe dan een gedeelte van de aardappels hierin. Bak onder regelmatig omkeren tot de aardappels bruin zijn.Ongeveer 15 minuten,het ligt aan de kracht van de gasvlam.
Dan heb je de mooiste en lekkerste gebakken aardappels.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik strooi er ook altijd paprikapoeder op, dan lijken ze in elk geval wat bruiner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schil de aardappelen en snij ze in partjes (zorg dat alle stukjes ongeveer even groot zijn in verband met de gaartijd). Was de partjes en doe ze in een pan met ruim water en een snufje zout. Kook de aardappelen, afhankelijk van het soort wat langer of korter, ongeveer tien tot vijftien minuten. De aardappelen moeten stevig blijven. Giet de aardappelen af en laat ze even uitstomen (als je tijd genoeg hebt is het beter om ze te laten afkoelen). Doe boter in een koekenpan en zet deze op een laag vuurtje. Als de boter een beetje begint te lopen doe je er de aardappelen bij. Laat de aardappelen rustig bakken en schud na een tijdje met de pan, als de aardappelen krokant beginnen te worden draai je ze voorzichtig om met een spatel. Laat de aardappelen heel langzaam bruin worden en voeg er op het laatst wat dille of peterselie en nog wat zout bij, laat dit nog even meebakken.

Eet smakelijk!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik aardappels ga bakken dan snij ik ze al in schijfjes voor ik ze ga koken. Ongeveer 10 minuten laten koken in water met zout. Afgieten en in een koekenpan de boter of olie laten warm worden, de aardappelschijfjes erbij en bestrooien met gekruide paneermeel. Regelmatig omscheppen tot ze allemaal knapperig bruin zijn.
'
Succes en smakelijk.