Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is Oud Bruin bier te vergelijken met Ale, Guinness, of Stout?

Ik maak mijn runderstoofpot altijd het liefst met rode wijn, maar nu viel me net tijdens het boodschappen uitladen de fles wijn kapot op de grond ( ja, zonde he! :-/ ).

Nu staat er in mijn boek van Jamie O. wel een recept van rundvlees met bier, maar ik heb alleen nog Oud Bruin thuis, en heb eigenlijk ook geen zin meer om er met dit hondenweer nog weer uit te gaan voor rode wijn of wat anders.

Kan ik dit Oud Bruin gebruiken ter vervanging voor Ale, Guinness, of Stout?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
10.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ja hoor, dat kan je gerust gebruiken. Het heeft nl. ook veel smaak en daar gaat het om. Is misschien iets zoeter maar dit is in een stoofschotel juist lekker. Als het maar geen pils is. Bier heeft meer smaak dan pils in een stoofgerecht en als je nog een plak ontbijt (kandij)koek
over hebt is het erg lekker dit erdoorheen te kruimelen. Is zo`n beetje Belgische keuken geworden dan hè?:)
(Lees meer...)
amc
13 jaar geleden
Ja hoor, oud bruin is daar prima voor te gebruiken, dat deed ik vroegâh toen ik nog vlees at zelf ook in de stoofpot.

Wat ook erg lekker is om daarmee te combineren, als je het in huis hebt, is wat ontbijtkoek. Gewoon een plakje toevoegen zodra je het bier erin hebt gegoten. Tegen de tijd dat je bent uitgesudderd, is het helemaal gesmolten in de stoofschotel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon gebruiken. Ik doe graag een klein glaasje Marc de Bourgogne door mijn stoofschotels van rundvlees maar een redelijke kwaliteit brandy kan ook prima, vind ik eerlijk gezegd. Doe gewoon lekker bourgondisch met smaakstoffen als een laurierblaadje, een uitje en een lik tomatenpuree. Een scheut room op het laatst kan heerlijk zijn om de kakofonie van smaken wat in balans te krijgen, en/of wat te verzachten, als je de vloeibare component als saus wilt gebruiken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist lekker! Een beetje zoet, maar dat past goed in zo'n gerecht.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding