Wat zijn lekkere en makkelijke wraps om te maken als maaltijd ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.7K

Antwoorden (8)

ik maak regelmatig een heerlijke burrito.
ik doe chilibonen (of kidneybonen) in een wrap, met creme fraiche.
even in de magnetron en klaar.
daar maak ik dan salade bij van tomaat, rode ui, citroensap en verse koriander.
makkelijk en overheerlijk!

Toegevoegd na 16 minuten:
wat ik nog vergat te vermelden: geraspte kaas op de burrito maakt het helemaal af!
13 jaar geleden
Deze link geeft een overzicht van wraps met foto, ingrediëntenlijst en eenvoudige beschrijving van de bereiding:

http://www.ah.nl/recepten/zoek?rq=wraps&course=hoofdgerecht

Je kunt kijken wat in je smaak valt en wat je in huis hebt. Bij elke wrap staat beschreven voor hoeveel personen het is en hoeveel tijd het ongeveer in beslag zal nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is ook een toppertje!

Ingrediënten voor 2 personen
2 wraps
200 gram gerookte zalm
klein bakje demi creme fraiche
3 eetlepels rode pesto
1 zak gemengde sla
1/2 komkommer
half bakje cherry tomaatjes en/of zongedroogde tomaten op olie
geroosterde zonnebloempitten en/of pijnboompitten
saladedressing naar keuze (ik vind zelf honing mosterd lekker) In elk geval niet te veel/sterk, omdat het niet mag overheersen.

Bereidingswijze
Meng de creme fraiche met de pesto en smeer dit uit over de 2 wraps. Leg hier de plakjes gerookte zalm op. Halveer de wraps.
Snijd de komkommer in plakjes en de tomaatjes in kwartjes en meng dit met de sla en de geroosterde pitjes en de dressing. Leg dit op de wraps en vouw ze dicht.

Serveertips
Eventueel kun je het bord garneren met wat kant en klare koolsalade van Bieze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het vorige recept is zonder meer mijn favoriet, maar de volgende doet het vooral goed bij mensen die liever geen vis eten:

Wraps met kip en mango

Smeer wraps in met kerriesaus (liefst zelfgemaakt), knip er verse peterselie op. Dan gerookte kipfilet in blokjes erboven op strooien, en over het hele midden een lange rij mangoschijven (uit blik) leggen. Oprollen, vastzetten, klaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik maak wel eens een 'pizza-wrap', door de wrap in te strijken met een tomatensaus (zelfgemaakt of uit een potje- bijvoorbeeld 'pizza quick sauce') en dan als vulling wat 'streepjes' rauwe paprika, courgette en rode ui en eventueel wat brokjes feta.
Een zeer smakelijke kant en klare wrap kan je maken van een lachmachun (turkse pizza) met daarin een eenvoudige komkommersalade.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
binnenkort komt er op de site www.letscookit.tv filmpjes te staan over het maken van wraps. Die site moet je maar eens in de gaten houden daar staan heel veel heerlijke recepten op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon een verpakking van honig of knorr kopen en doen wat er staat, het resultaat is een smakelijke wrap.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wrap met shoarmavlees, ijsbergslareepjes, plakjes (kers)tomaat, ringetjes rode ui en knoflook/shoarmasaus.

Wrap met gyrosvlees, ijsbergsla of rucola, tzatziki, rode uiringetjes, komkommerplakjes en feta.
amc