Hoe bereidt men lamsvlees?

ik heb net lamskotelet gekocht en een zakje ""shan""mixkruiden erbij
wet iemand een smakelijk en makkelijk recept? dit wordt de eerste keer dat ik lamsvlees klaarmaak.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
1.3K

Het beste antwoord

Ik maak ze het liefst met verse muntsalsa, heerlijk!
Boen 1 citroen schoon, rasp de gele schil eraf en pers hem uit. Pers 1 t. knoflook uit en roer de citroenrasp, 3-4 el. olijfolie extra vierge en peper naar smaak toe. Bestrijk de koteletjes royaal hiermee en laat ze 15 min. marineren.
Schil een appel (een groene als Granny Smith is erg lekker)en rasp hem grof. schep de appel ommet het citroensap, versgesneden reepjes muntblaadjes en ½ theel. komijnpoeder. Peper en zout naar smaak.
Laat deze salsa nog even staan zodat de smaken zich kunnen ontwikkelen.

Verwarm een grillpan tot deze heet is, doe er geen olie in, want dit zit om je vlees. Rooster de koteletjes op hoog vuur in 4-5 min. bruin en van binnen rosé. Keer ze pas wanneer ze van de ribbels van de panbodem loslaten. Strooi er dan peper en zout over. Serveer op warme borden en schep de salsa ernaast.

lekker met gebakken krieltjes of partjes in de schil en geroosterde of gesmoorde courgette of een lekkere salade.

Lamsvlees is zo lekker met munt, dat ik je dit recept niet wilde onthouden. Zo is het principe van het grillen van l.koteletjes. Ik ken jouw mix niet en zou het gewoon door olijfolie mengen en daarmee het vlees insmeren en marineren. Misschien staan er nog meer tips op het zakje mix?
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Lamskotelet moet je ongeveer 3 tot 5 min. bakken of grillen. op de site staan heel veel recepten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ingrediënten:

10 eetlepels olijfolie
2 theelepels oregano (gedroogd)
1 tot 2 teentjes knoflook
1 ui
sap van 2 citroenen
12 niet te dunne lamskoteletten
zout en peper
1 citroen
enkele takjes peterselie Bereiding:

Vlees droogdeppen. Vetlaag een paar maal insnijden ( om kromtrekken te voorkomen) en het bot tot het vlees goed afschrapen.Voor de saus, olie en citroensap en oregano vermengen. Koteletten met een deel van de saus
insmeren en zout en peper er overheen strooien. Koteletten onder de grill aan beide kanten roosteren. Dit duurt ongeveer 15 minuten. Tijdens het roosteren de koteletten geregeld met de rest van de oliesaus bestrijken. Citroen in 8 partjes verdelen. Een papieren manchetje om het uiteinde van het bot doen, zodat men aan tafel de koteletten uit de hand kan eten. Garneren met partjes citroen en toefjes peterselie en meteen opdienen.
Eet smakelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan moet je eens kijken op de site www.letscookit.tv daar staan allerlei gerechten op met oa. lamsvlees
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onvoorstelbaar lekker maak je ze door ze langzaam te garen in de oven in een bakpapiertje gevouwen een uurtje op 80 graden. Het vlees gaart dan heel voorzichtig, ten goede van de delicate structuur van lamsvlees. Lekker wat verse rozenmarijn en een geperst knoflookteentje erbij mee laten garen.
En het aller-aller-lekkerste lamsvlees haal je van Texel, dat proef je echt!