Een Mexicaans kookboek halen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En dan nu een serieuze poging tot antwoorden....

Nacho's met kaas:
2 tomaten
1 zak tortillachips, naturel (150 g)
125 ml crème fraîche light
1 rode ui, in dunne ringen
1 eetlepel jalopeñopeperreepjes (potje), fijngesneden
100 g geraspte kaas

Verwarm de oven voor op 200 ºC. Verwijder de zaadjes van de tomaten en snijd het vruchtvlees in kleine blokjes. Verdeel de chips over een ingevette lage ovenschaal. Schep er de crème fraîche op en verdeel de ringen ui, blokjes tomaat en jalapeñopepers erover. Bestrooi met de geraspte kaas. Zet de nachos 5-10 minuten in de oven tot de kaas is gesmolten.

Warm geserveerd smaken de nachos het lekkerst.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+, lekker recept!
Nacho's met gehakt

Nodig:

250 gram gehakt
Blikje kidneybonen
Blikje mais
Blik gepelde tomaten
Zakje tacomix
Geraspte kaas
Jalapenopepertjes (potje)
Nachochips
Creme fraiche en of guacamole

Rul het gehakt, voeg eerst de kidneybonen toe en laat even meebakken. Dan het blikje mais toevoegen. Snij de gepelde tomaten klein en voeg met het nat aan het gehakt toe. Het zakje tacokruiden gaat daar doorheen, evt nog een beetje water om alles goed te kunnen mengen.

Laat het gehaktmengsel even zachtjes koken en doe het dan in een ingevette lage ovenschaal. De nachochips gaan er overheen. Naar smaak stukjes jalapenopepers over de nacho's doen en daarna naar smaak (veel) kaas erover strooien.

De schaal zet je in een voorverwarmde oven (180 graden). Na ongeveer 20 minuten is de kaas gesmolten en gekleurd en is je nachoschotel klaar. Lekker met een klodder creme fraiche of guacomole!

Toegevoegd na 1 minuut:
Guacomole = guacamole
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Hmm, klinkt ook erg lekker!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Echt makkelijk 'troostvoer', calorieënbom tot en met, maar wel lekker!
Mexicaanse Nachos Todos ;

400 gr. rundergehakt,
2 eetl. tacokruiden,
2 avocado's,
3 eetl. citroensap,
2 vleestomaten,
enkele lenteuitjes,
300 gr. tacochips,
1 potje (hot) salsadip,
400 gr. geraspte kaas,
wat zure room.

Snijd de avocado in stukjes en besprenkel met het citroensap.
Snijd de tomaten in stukjes, de uitjes in ringetjes.
Verwarm de grill voor op de hoogste stand.
Bak het gehakt met de tacokruiden rul in een droge koekenpan.
Leg de tacochips op één of meerdere ovenvaste schalen.
Verdeel er het gehakt, de tomaat, uiringetjes, stukjes avocado, de salsadip en de kaas over.
Laat de kaas onder de grill smelten enverdeel er naar wens hier en daar een lepeltje zure room over.
Serveer direct.
amc