Een hele kip opwarmen in de oven . Op hoeveel graden moet de oven . Zonder dat de kip uitdroogt .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
65.2K

Het beste antwoord

J hebt de keuze tussen heet en kort of laag en lang.

wij garen stukken vlees altijd. Een half uur op 180 graden en dan nog 2 uur op 80 graden. Krokant , gaar en sappig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Ik zou deze zelf op 80 graden zetten zodat deze kan opwarmen. Hoeft op zich niet te lang en een beetje warm is ook al lekker. Overigens kan je dan net zo goed de kip in stukken verdelen zodat de warmte sneller overal bij kan.

Omdat je de kip niet te lang in de oven doet, zal het uitdrogen wel meevallen. Magnetron zou kunnen als je delen van de kip opwarmt. Een hele kip lijkt me niet zo'n goed idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
180 graden - 30 minuten per 500 gram.
Dat is om de kip te bereiden.
Je hebt het over opwarmen. Bedoel je dat de kip al gaar is?
Dan zou ik hem een halfuurtje op 180 graden doen, maar afgedekt met alufolie, zodat er geen vocht verloren gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat de kip afgedekt is, dus in een braadzak of onder alufolie. En dan in de schaal een beetje water met olie doen, zodat dit gaat koken en de kip warm stoomt.

Dan op 180 graden zetten, 20-30 minuten is genoeg afhankelijk van de grootte van de kip.

Pas op met opwarmen van kip: deze moet echt goed heet zijn, want zeker met dit weer heb je heel snel voedselbederf, en klaargemaakte kip is erg gevoelig daarvoor.
itsme
13 jaar geleden
Als je zo'n hallogeen oven hebt van de blokker of van Mr. T van de tv, dan is 60 min. goed. Maar ik weet de temperatuur niet meer...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ikzelf gebruik altijd een Römertopf.
Erg gemakkelijk en het vlees droogt niet uit.
En dan een uur op 180 graden.

Je moet hem alleen niet laten vallen :S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gare kip opwarmen kan op een relatief lage temperatuur : 80-100 graden is genoeg, en de kip gewoon goed afdekken (in een braadzak of ovenschaal), afhankelijk van de grootte in voorverwarmde oven een kwartier tot 20-30 minuten.

Een rauwe kip gaarmaken duurt wat langer, natuurlijk. Reken voor een hele kip al snel een uur op 200 graden. Eventueel kun je na een half uur de temperatuur op 180 graden zetten, maar dan duurt het wel iets langer. Als je het velletje er echter netjes omheen laat zitten, zal de kip niet snel uitdrogen. En de kip moet niet worden afgedekt ; dan mis je het lekkere korstje.

Een heteluchtoven kan in de regel wat lager staan, zodat de kip minder snel uitdroogt maar wel eerder gaar is. (180-170 graden). De eerdergenoemde temperaturen zijn voor een ouderwetse oven, dus zonder heteluchtfunctie.