Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil heel veel gevulde eieren maken, hoe kom ik aan een soort mal waar ik ze in kan leggen?

Om als ze gekookt en opengesneden zijn makkelijk met een spuitzak te kunnen vullen

12 maanden geleden
in: Koken
Inekez1
12 maanden geleden
Daarvoor bestaan speciaal schalen of borden met kuiltjes voor de eieren. Rond Pasen liggen die overal in de winkels (onder andere Xenos, Action) maar nu zul je ze denk ik vooral online moeten zoeken.
Antoni
12 maanden geleden
Googlen met het woord 'kookwinkel' lijkt mij een stap in de richting van een antwoord.
Amadea
12 maanden geleden
Misschien kun je daar een kunststof eierdoos voor gebruiken die je doormidden knipt? Die zijn er voor 30 eieren, dus daarmee kun je 60 halve eieren vullen.
Inekez1
12 maanden geleden
@Amadea, gevulde eieren leg je op hun kant. Je hebt dan grotere ovale kuiltjes nodig dan in een eierdoos. De eierdoos is bedoeld om eieren rechtop te zetten. Als je daar halve eieren in legt, zullen ze juist wegzakken. Dat werkt dus nog minder goed dan ze gewoon op een plat bord leggen.
Inekez1
12 maanden geleden
Misschien kun je vrij eenvoudig zelf een mal maken. Vul een lage bak of schaal met stevig zand, klei of zoutdeeg of iets dergelijks. Leg er folie overheen en druk er met een lepel kuiltjes in.
KleinDuimpje
12 maanden geleden
Googlen op eierbord.
Voorbeeld:
https://www.marianskookwereld.nl/assortiment/keukenhulpen/eierbord-26cm/
Antoni
12 maanden geleden
Toch maar goed dat niemand je adviseert te googlen met het woord 'eierschaal'!
HeerVoldemort
12 maanden geleden
@Antoni Ik dacht je zit iedereen in de zeik te nemen haha.
Antoni
11 maanden geleden
@HeerVoldemort, ik heb zelf nu ook maar eens gegoogled met het woord 'eierschaal'. Ik verwachtte dat iemand die zou googlen met het woord 'eierschaal' alleen maar resultaten zou krijgen over de buitenkant van eieren (en dus voor een antwoord op deze vraag nutteloze resultaten zou krijgen), maar het woord 'eierschaal' blijkt een synoniem van 'eierbord'. De resultaten zijn zo ongeveer fifty-fifty verdeeld over de twee betekenissen van het woord 'eierschaal'. Mijn grap was dus lang niet zo goed als ik dacht...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Snijd een klein vlak stukje af van de bolle kant van het ei. Je krijgt dan een vlak stukje waarop het ei blijft liggen en dus niet meer omrolt.
(Lees meer...)
11 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing