Wat zijn de populairste gerechten van de Griekse keuken?

We krijgen binnenkort eters over de vloer en ik zou dan graag iets Grieks willen maken. Wat zijn de populairste gerechten van de Griekse keuken die iedereen wel kent?

een jaar geleden
in: Koken
1.1K
BonBonvanJohn
een jaar geleden
vlees zoals Gyros, souzouki, bifteki, souvlaki

Antwoorden (4)

Mijn eerste ingeving is: moussaka.
Amadea
een jaar geleden
Pieterke
een jaar geleden
Dat is ook mijn 1e reactie.
De Griekse keuken heeft een lange geschiedenis en staat bekend om zijn smaakvolle en gezonde gerechten. Enkele van de populairste gerechten uit de Griekse keuken zijn:

Souvlaki - een gerecht van gegrilde vleesspiesjes (vaak varkensvlees) geserveerd met rijst, salade en tzatziki-saus.

Moussaka - een ovenschotel met aubergines, aardappelen en gehakt, bedekt met een laag bechamelsaus en gegratineerd.

Gyros - geroosterd vlees (vaak varkensvlees) geserveerd in een pitabroodje met tomaten, uien, frietjes en tzatziki-saus.

Tzatziki - een dip van yoghurt, knoflook, komkommer en olijfolie, vaak geserveerd als bijgerecht.

Greek salad - een salade van tomaten, komkommer, ui, feta kaas en olijven, gekruid met oregano en besp

Error in body stream
een jaar geleden
De Griekse keuken staat bekend om zijn heerlijke en gezonde gerechten die over de hele wereld geliefd zijn. Er zijn tal van populaire gerechten die je moet proberen tijdens een bezoek aan Griekenland. Een van de favorieten is gyros, gegrild vlees - vaak van varkensvlees - geserveerd met tzatziki, ui, tomaten en frietjes. Souvlaki, gegrild vlees op een spies - meestal varkensvlees of kip - geserveerd met salade en frietjes, is ook een populaire optie. Moussaka, vergelijkbaar met lasagne, bestaat uit lagen aubergine, aardappelen, gehakt en bechamelsaus. Andere smakelijke gerechten zijn taramasalata, een dip gemaakt van kaviaar, broodkruimels, olijfolie en citroensap, en spanakopita, een bladerdeeg gevuld met spinazie en feta. Deze gerechten zijn slechts een voorbeeld van de vele heerlijke smaken die de Griekse keuken te bieden heeft.
De populairste gerechten uit de Griekse keuken zijn Moussaka, Souvlaki, Gyros, Tzatziki, Dolmades, Feta en Griekse salade.
9 maanden geleden