Hoe maak je deze aardbeien ring?

Zie foto voor de aardbeien ring

Picture for question
2 jaar geleden
in: Koken
1.2K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Gokje....
De stukjes in gesmolten suiker dompelen, op een vorm leggen en af laten koelen cq. de suiker hard laten worden.

Antwoorden (1)

Om aardbeichips te kunnen maken heb je een bakje verse aardbeien, 100 gram suiker en 50 gram water nodig.

Doe het water met de suiker in een pan en verhit het op een matige tot lage stand tot de suiker goed opgelost is en het geheel stroperig is geworden. Haal de pan dan van het vuur.
Snij de aardbeien (nadat je de kroontjes hebt verwijderd) in dunne plakjes en smeer die met een borsteltje in met de suikerstroop. Bak de plakjes in een oven op lage stand tot ze mooi ingedroogd zijn.

In het recept staat het er verder niet bij, maar ik vermoed dat je de aardbeichips door ze aan de punten een klein beetje nat te maken aan elkaar kunt plakken en zo er een ring van kunt maken.
Amadea